Megújult a Lángoló!
Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!
Közös céget alapított a bankfüggetlen elektronikus megoldásokat nyújtó Cardnet Zrt., valamint a Sziget Kft. Az új cég célja, hogy egyesítse egy nemzetközileg elismert fesztiválszervező cég tapasztalatát egy készpénzmentes fizetési szolgáltató szakértelmével. A jövőben nem csupán az európai, hanem a nemzetközi piac egyik meghatározó szereplőjévé akarnak válni.
Az elmúlt 5 évben a fizetési szokások a hazai és a nemzetközi fesztiválpiacon is jelentősen átalakultak. 2010-ben még világújdonság volt, amikor a Sziget Szervezőiroda rendezvényein megjelent a készpénzmentes fesztiválkártyás fizetés. Tavaly pedig már a legjelentősebb és legnagyobb látogatói számot vonzó magyar fesztiválok több mint 90 százaléka készpénzmentes volt. A 2015-ös Sziget Fesztiválon például összesen több mint 2,4 millió alkalommal fizettek Festipay kártyával vagy MasterCard érintésmentes bankkártyákkal, a Telekom VOLT Fesztiválon és a Balaton Soundon pedig az előző évekhez képest közel duplájára nőtt az érintés nélkül kiegyenlített tranzakciók száma, derült ki a két cég közös sajtótájékoztatóján
Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója szerint:
Fesztiváljaink népszerűsége évről évre növekszik, 2015-ben a Sziget Fesztivál látogatottsága már elérte a 441 ezer főt. Ilyen nagyszámú vendég estén különösen fontosak a gyors és megbízható fizetési megoldások, amelyek segítik a látogatók igényeinek maradéktalan kielégítését. Szerencsére a legmodernebb fejlesztések segítségével most már nemcsak bevált megoldás a készpénzmentes fizetés, hanem lassan elvárás egy komoly fesztivállal szemben a közönség részéről. A Festipay Zrt.-ben a fesztiválok szervezése során szerzett tapasztalatainkkal segítjük a készpénzmentes fizetési szolgáltatások fejlesztését annak érdekében, hogy egy széles körben használható, a szervezők és a látogatók valós igényeihez és elképzeléseihez igazodó megoldást kínálhassunk a hazai és nemzetközi piacon.
A Festipay készpénzmentes fizetési megoldásait használó fesztiválok közül három is kategóriája legjobbja lett az idei European Festival Awards-on: a Sziget Fesztivál a legjobb programkínálat, a Telekom VOLT Fesztivál a legjobb közepes méretű rendezvény, míg a romániai Untold a legjobb nagy fesztivál díját nyerte el az európai fesztiválok legrangosabb európai díjátadóján.
Készpénzmentes fizetéssel kezdtük 5 évvel ezelőtt, de ennél már sokkal többre van szükség. Kényelmes és biztonságos mobilalkalmazásra, kreatív újdonságokra, automatákra, a jegyvásárlással és beléptetéssel való integrációra, hogy a látogatók még jobban érezzék magukat. A kereskedők pedig már nem csak egy új fizetési megoldást akarnak, hanem új utakat a vendégekhez, izgalmas marketing-lehetőségeket. Amit a Cellum és a Cardnet ezen a piacon megtanult az utóbbi 15 évben, mind beletesszük ebbe a nagyszerű termékbe. Ezzel lehetünk olyan eredményesek a digitális szolgáltatásokban, mint a Sziget a fesztiválszervezésben
– mondta el Kóka János, a Festipay Zrt. igazgatóságának elnöke.
A társaság új fejlesztésekkel is készül a 2016-os fesztiválszezonra. A 2015-ös Sziget Fesztiválon debütált Festipay applikáció új funkcióval bővül, idéntől lehetőség nyílik bankkártyás feltöltésre is mobiltelefonon keresztül. Egy másik fejlesztés eredményeként a fesztiválozók már a fesztiválok területén kihelyezett, banki terminálokhoz hasonló Festipay automatákon keresztül is feltölthetik kártyáikat. Gondolkoznak olyan megoldáson is, hogy a fesztiválok végeztével nem feltétlen kell visszaváltani a kártyát, hanem azt fel lehet használni más rendezvényeken is. Sőt, az is lehetséges a rendszerrel, hogy a karszalaggal fizessünk egyből, de ahhoz hogy ez megvalósuljon, még számos kritériumnak meg kell felelni, sok dolgot kell még tisztázni hozzá.
A magyar fesztivál-szervezők nagy többségükben minket választottak, de mennünk kell tovább. Ahogyan tavaly már mi szolgáltuk ki az Európa legjobb nagyfesztiváljának választott Untold-ot és a marseille-i Delta fesztivált, készülünk új fesztiválokra a balkánon és nyugat-európában. Ezzel már európai szinten is a legjobb 10-ben vagyunk. De van érdeklődés például távol-keletről is, ahol az ébredező fesztivál-kultúrához épp a Sziget és a Cardnet közös új cége adhat jelentős értéket
– mondta Márki László, a Cardnet Zrt. vezérigazgatója.