2017.08.04. 20:19 – Lángoló Gitárok

Ripoff dalpremier és mini-interjú

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

maxresdefault_2.jpg

Augusztus 6-án vasárnap Ripoff Raskolnikov, a “labanc" Tom Waits ismét a születésnapját ünnepli, és ahogy minden évben, idén is a Kobuci kertben és idén is vendégelőadók díszes sorával ünnepel. A 60+2. szülinap alkalmából kérdeztünk tőle néhányat, és egy stúdióban készült felvétel (Ada) most itt a Lángolón tekinthető meg először!

Bizonyára rengeteg gitárt tartottál már a kezedben karriered során. Mi az a pillanat, amikor megérzed, hogy ez a hangszer és te egymáshoz passzoltok? 

Általában egyáltalán nem vagyok az a fajta gitáros, akinek kéthetente egy új gitár kell. Viszont most van kb. 2 hónapja egy Telecasterom, amibe első látásra beleszerettem. Paul Batto Jr. barátomnál láttam, aki egy kiváló bluesgitáros-énekes, és neki egy cseh hangszerész rakta össze csupa eredeti Fender alkatrészekből. Kezembe vettem és nem akartam már letenni. Mondom, kérek én is egy ugyanolyat - aztán épített a srác még egyet, de Paul nekem adta az elsőt, mivel ugye abba szerettem bele. Meg lehet nézni-hallgatni vasárnap este. 

Mi alapján hívsz vendégeket, mi volt eddig a legizgalmasabb/legemlékezetesebb helyzet vendégfellépővel közös koncerteden? 

Nyilván olyanokat hívok, akikkel szeretek együtt zenélni, és akikkel személyesen is jó barátságban vagyok, általában egymással jár a két dolog. A legizgalmasabb dolog? Amikor az ember Kiss Tibit hívja zenélni… sose tudni, vajon eljön-e. 

Mi volt eddig a legkülönlegesebb koncerthelyszín, ahol felléptél? 

Hát itt van a Kobuci, ami nagy kedvencem az összes koncerthelyszín közül, ahol valaha megfordultam. De játszottam pár hete egy természetes amfiteátrumban Klagenfurt mellett, kb. 50 méterre a Wörthi-tótól… az se volt semmi. 

Minden évben kiemelt szerepet kap a fellépések között a születésnapi koncerted. Készültök külön ezekre az alkalmakra vagy teljességgel a kémiára bízzátok az estét? 

Annyiban készülünk, hogy kitalálunk egy kis dramaturgiát az egésznek, és elgondolkodunk egy kicsit azon, hogy melyik vendéghez melyik szám passzolna jól. De ami utána a színpadon történik, az színtiszta improvizáció. Olyan vendégeket kell kiválasztani, akikről tudjuk, hogy ez működni fog. 

Tavaly jelent meg az Odds and Ends című albumod. Melyik a kedvenc dalod róla, amelyiket kifejezetten szereted játszani? Ez elhangzik vasárnap a Kobuciban is? 

Egy kicsit ingok a Virgo Angel meg a Get Away From That Woman között, de persze mindkettő rajta van a vasárnapi setlisten.

Mire számíthat a közönség augusztus 6-án a Kobuciban, ahol vendégzenészek prominens társaságával fogsz ismét fellépni? 

Igyekezni fogunk, hogy egy jó kis estét tölthessünk együtt. Kizárólag az én dalaim fognak elhangzani, de remélhetőleg eléggé különleges verziókban… Valószínűleg eléggé jó hangulat lesz a színpadon, talán még a nézőtéren is.

 

Az esemény linkje itt.


ripoff raskolnikov dalpremier



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása