2018.09.14. 16:58 – Boros Gábor

Mondhatom akár egy álomnak is…- Dj Gozth-interjú és mixlemez premier

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

img_0486.jpg

Az elmúlt években az amerikai hip-hop világ újra és újra a generációk közötti vitáktól volt hangos. Ha őszinték akarunk lenni, nyugodtan kijelenthetjük, hogy a hazai hip-hop közösség sem elsősorban az újdonságok iránti elfogadásáról híres. Akad azonban olyan a magyar dj generációban, aki egyaránt ismeri és tiszteli a korábbi évtizedek előadóit, lemezeit, ugyanakkor úttörője az aktuális tengerentúli hangzások bemutatásának. Az ajkai származású Dj Gozth (ejtsd: Ghost, szellem) sokaknak ismerős lehet a Hősök koncertjeiről, vagy a budapesti éjszaka felkapott helyeiről. Legfrissebb mixlemeze, az It’s Lit itt, a Lángoló Gitárokon debütál, az alábbi interjúból pedig kiderül, milyen hosszan vezetett az út a Sub Bass Monster zenéje iránti rajongástól a Balaton Sound nagyszínpadára.

Nagyon sok dj-nek van világszerte olyan sorsfordító élménye, amikor gyerekként látott valakit egy klipben, filmben a lemezjátszó mögött, vagy meghallott egy számot a rádióban, amiben scratcheltek és érezte, hogy ez a pillanat megváltoztatja az életét. Neked volt-e ilyen?

Ha jól emlékszem nekem is, mint nagyon sok hip-hop dj-nek, - akik nem ma kezdték - az amerikai rap videóklipekben szereplő dj-k voltak az elsők, akiket látott. Lenyűgözött, hogy mit művelnek a lemezjátszókkal, hogy milyen hangokat szólaltatnak meg. Konkrét klipre nem emlékszem, de utána ami már nagyon megvan, azok magyar vonatkozásból a magyar dj-k, mint a Fila Rap Jamen Bootsie. Az Árral Szemben Özönvíz lemeze, amin scratchel, ezek a dolgok lenyűgöztek engem. Vagy például a Mindenki videóban, az Animal Cannibals számban Quick. Az első Sub Bass Monster lemezen, a Félre az útbólon szintén ő húz, a másodikon pedig Andrew J. (Annak a bizonyos második Sub Bass lemeznek a borítóján, a köszönetnyilvánítások közt szerepel Dj Gozth: “Nagy Zsoltnak, legnagyobb rajongómnak”.)

Az ország nagyobbik fele a Hősök dj-jeként ismert meg téged. Mit jelent számodra a csapat tagjának lenni?

Elsősorban óriási megtiszteltetés, hogy Ecküék maguk mellé vettek tíz éve. Hivatalosan körülbelül 2011 nyarától vagyok mellettük, de 2007-2008-tól már jártam velük fellépni. Pár buliban hallottak engem, én elhívtam őket Ajkára, és lett ebből egy tök jó kis barátság. Emlékszem 2003 májusában találkoztam Ecküékkel személyesen, először Balatonalmádiban a gördeszkaversenyen, ami után már velük együtt mentem vissza Veszprémbe és mentünk együtt a legendás K-oS! partyra, a Padlás nevezetű szórakozóhelyre. Ez nekem óriási nagy flash volt, egyre többet jártam Veszprémbe bulikba, és elkezdett kialakulni egy tök jó barátság. Közben elkezdtem zenélni és az Eckü természetes módon felfigyelt rám, mert megvolt egy kapocs, és így hívtak engem magukkal már tíz évvel ezelőtt is.

Hogy mit jelent számomra ez az egész, azt nem tudom szavakban elmondani. Akkora megtiszteltetés, mondhatom akár egy álomnak is, hogy egy ilyen neves csapatnak a dj-je lehetek. Emlékszem, még kisgyerekként hallgattam az Őrült oldal, meg az Ammónia szökevények lemezeket, és tudtam, hogy ezek környékbeliek. Ezáltal sokkal közelebb éreztem őket magamhoz minden értelemben, hiszen a szomszéd városból való srácok. Emlékszem, amikor megjelent az első Hősök lemez, már nem tudom kitől kaptam meg, de középsuliba jártam. Hazamentem, betettem suli után és csak ültem, hogy ez nagyon jó! Veszprémben ilyen van, a szomszéd városban?! Addig csak a Sub Bass-t ismertem, aki környékbeli volt, érte teljesen megvoltam ugye őrülve. Ez tényleg egy álom, gyerekként ámultam-bámultam őket, és akkor egyszercsak ott vagyok mellettük a színpadon. 

4b.jpg

A Hősökkel közös munkán túl, ma már szerves része vagy a budapesti éjszakának. Mik azok a klubok, partysorozatok, amiket meghatározónak érzel a karrieredben?

Kezdeném ott, ahonnan indultam. Ajkán kezdtem csinálgatni saját bulikat a helyi klubokban lassan 15 éve. Évekig előtte semmi ilyen nem volt. 1996-tól 2000-ig a break versenyeken voltak utoljára fellépők, meg hip-hop dj-k: Györemix, és Sikztah, amikor még hip-hopot játszott. Aztán elkezdtem a hip-hop bulikat, majd elkanyarodtam az r&b felé is, mert mindig nyitott volt a fülem más zenei stílusok felé, legyen szó akár drum n bass, breakbeat, vagy a hip-hophoz kapcsolódóan r&b zenéről. Eleinte félve mertem felrakni az r&b zenéket a hip-hop bulikban, de tök jó fogadtatásuk volt, és onnantól eldöntöttem, hogy csinálok külön r&b és hip-hop bulit. Utóbbin mindig voltak fellépők: Hősök, Deego, Gruppen Family (Eckü, Pixa, Siska), Mentha lemezbemutató, Artos Csabi, MC Gőz, Fankadeli, Copy Con. Ekkor elindítottam egy r&b buli sorozatot is 100% R&B Juice név alatt, ide pedig vendég dj-ket hívtam: a Majectic-et, Geryssont, Soulja-t, O’Neal-t.

Itt jött egy váltás az életemben, 2009 nyarán felköltöztem Budapestre, mert megkeresett egy akkori nagy bulisorozat, hogy szeretnék ha csatlakoznék hozzájuk. Csatlakoztam, és ott voltam két évig. Utána teljesen a nulláról kezdtem. Visszaköltöztem Ajkára 2011 nyarán háromnegyed évre, ott csináltam bulikat továbbra is. Közben hívogattak az országban ide-oda, és Ecküékkel is jártam már fellépni. 2012 nyarán költöztem visza Pestre, és innentől kerültem bele igazán a budapesti éjszakai életbe. Először a Dobozba, utána a Kraft nevezetű helyre, aztán jött az Ötkert, Akvárium Klub, Volt Lokál és a többi. De ha már party-sorozatoknál tartunk, a saját estjeimet a Volt Lokálban már öt éve csinálom és mindig teltházzal működik. Arra nagyon büszke vagyok, hogy ezt saját magam építettem ki, egy szép szórakozóhelyen, egy olyan nagy komplexumban, mint az Akvárium. Pont most indul egy új partysorozatom egy másik szervezőbrigáddal a Next Level-lel, a NUMBERone, ahol egész éjjel csak new school hip-hop, trap, és rap zenék fognak szólni. A Volt Lokálba mindig kitaláltam valamilyen koncepciót, ebben az évben elhívtam néhány szám erejéig fellépni olyan itthoni előadókat, mint a BSW, Závodi Marcit, Lmen Pralát, Kállay Saunders-t, akik illettek a buli hangulatához. A nyári szünet utánra kitaláltam azt, hogy valamilyen előadónak az estjét szervezem meg. Szeptember 21-én lesz a G-Eazy Night, ahol az este nagy százaléka csak G-Eazy zenéiből fog állni. Már most olyan érdeklődés van rá, hogy nem is tudom mi lesz ott.

_dsc0015.JPG

Ha valakit kellene választani a hazai hip-hop dj mezőnyből, aki abszolút elkötelezett a legújabb new school zenék mellett, vagy mondhatjuk így, nagykövete ennek Magyarországon, akkor szerintem az te vagy. Ez tudatos döntés volt a részedről, vagy folyamatosan alakult úgy, hogy az ilyen típusú zenék mellett tetted le a voksod?

Kedveltem ezeket a zenéket, szerettem volna megújulni is, és egyszerűen csak így alakult. Igazából én party-dj-nek vallom magam, és mindig kísérleteztem a zenékkel. Úgymond trendi helyeken játszottam mindig, és mindig becsempésztem az újdonságokat. Napi szinten figyelem a zenéket, hogy, milyen videóklipek, albumok jelennek meg, és mertem kísérletezni. Nagyon sokáig furán néztek rám a dj kollégák, hogy mik ezek a szar zenék, amiket lejátszok, és most meg érdekes módon mindenki szinte azt játssza, amit eddig én játszottam és nem volt jó. Nem volt ez tudatos döntés, nem az volt bennem, hogy akkor én leszek a No.1. ebben a stílusban. Az, hogy velem azonosítják be ezt az egészet, csak azért van, mert sokat tettem ezért. Olyan bulikat szerveztem, ahol az éjszaka ilyen zenékről szólt, csak new school zenékről. Az évek alatt az emberekben valahogy realizálódott, hogy a Gozth az new school, és hogy ez nagyon megállja a helyét, és nem hiába hívnak több amerikai fellépő elé, akár a Balaton Soundra a nagyszínpadra warm-upolni.

Ennek az interjúnak az apropója, hogy most jelenik meg a legújabb mixlemezed, az eddigi leghosszabb ilyen jellegű vállalkozásod. Mi az amit tudnunk kell, az It’s Lit címre keresztelt mixről? 

Ez egy több, mint két órás mix, 90 számmal, és kizárólag new school és trap hangzású zenék szerepelnek benne. Nemcsak a legeslegfrisebbek, hanem visszanyúlik pár évvel ezelőtti zenékre is, amiket az előző mixeimbe nem tettem bele. Csináltam new school hip-hop mixet már másfél évvel ezelőtt is, de most éreztem, hogy ezek a zenék illenek bele. Nagyon sokat készültem erre, és úgy érzem, hogy ez egy nagyon nagyon meghatározó mix az életemben. Belecsempésztem magyar zenéket is, amelyek nem magyar nyelvűek, de magyar előadóktól származnak: kettő Závodi Marci szám, és kettő Kállay Saunders. Ezen kívül francia nyelvű szám is hallható benne.

További információk DJ Gozth Facebook-oldalán

A posztot a Hangfoglaló Program keretében az NKA támogatta

nka_hangfoglalo_logo_650.png


interjú premier hiphop mix rnb new school mixpremier dj gozth #hangfoglaló2018



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása