Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!
Pár napja már megírták többen is, hogy a bő egy hete kitört, a Wellhello és a kilépett tagok közötti balhé az előadói jogdíjak miatt indult el. Karácson "Flour" Tamás több helyen is nyilatkozta, hogy Bartók Máté, mint rendes zenekari tag tüntette fel magát az egyik dalban, pedig Fluor szerint csak "szépen szaxofonozott a szám végén." Itt érdemes tisztázni, hogy az előadói jogdíjaknak semmi közük a szerzői jogdíjakhoz. Utóbbinál kizárólag Fluor és Csöndör "Diaz" László szerepelnek a szerzők között, és Fluor el is mondta, hogy ezzel minden rendben van. Az előadói jogdíj viszont minden zenésznek jár, aki szerepel az adott felvételen. A kérdés itt az, hogy az adott hangszeres, mint zenekari tag játszotta-e fel a részeit vagy mint session (bér-) zenész. A kettő közötti különbséget általában az szokta jelenteni, hogy kap-e külön díjazást a feljátszásért illetve egyéb koncerten kívüli tevékenységért vagy nem, de természetesen egyedi megállapodás is lehet a zenészek között. Általánosan ha kap, akkor jogilag ő nem "rendes tag", és nem élhet követeléssel, ha nem kap, akkor viszont jár neki az előadói jogdíj. A session zenészeknek egyébként általában minden az adott csapattal összefüggő elfoglaltságért jár(na) pénz, tehát külön a próbákért, a stúdiózásért és természetesen a fellépésekért. Hogy az adott esetben mi volt a megállapodás a tagok között, nem tudjuk, csak tisztázásképpen írtuk le, hogy mi is ez az előadói jogdíj.