Megújult a Lángoló!
Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!
"Példa a Sezlony használatára: A szobában nem volt más, csak egy Sezlony, egy ugráló éjjeliszekrény, és pár eltévedt gondolat."
A Sezlony egy hattagú zenekar, amely rendszeresen koncertezik és alakítja stílusát. A gitár, dob, basszus alapfelálláson túl három énekes, esetenként elektroakusztikus gitár és trombita, illetve konga színesíti a hangzást.
Zenénk ötvözi az alt-rock tipikus érzésvilágát elegánsan punkos, pörgős gipsy-s és pattogó funky-s motívumokkal. Úgy is lehetne mondani, hogy felszabadító, kultúrtróger gipsy funk n' roll-t, avagy Balkáni Rockot játszunk. A számaink egyaránt szólnak társadalmi problémákról, szanaszét szaladgáló gondolatmenetekről, egy fordulatos nyárról, vagy egy nagybevásárlás szépségeiről. A koncertjeinken a teljes el- és felszabadulás a fő cél, ami meg is szokott valósulni a közönség és a mi részünkről is.
2015-ben megalkottak egy József Attila-versfeldolgozásokból álló estet, amit Hobo közreműködésével adhattak elő. 2018-ban beválogatták őket a Ceglédi Utcazene Fesztivál fellépői közé, ahol különdíjasokként nyertek egy Laska Fesztiválos, EDDA-s koncertet. Ugyanebben az évben harmadik helyen végeztek a Fenntarthatósági Nap művészeti versenyén zene/slam kategóriában. Idén egy szavazatkunyerálós történet győzteseiként felléphettek a Ricsárdgír Zenekar előtt az Instantban.
Ezen kívül Vince (gitár) egyszer kinyitott egy üveges sört egyetlen zsebkendő használatával, Kovi (ének, kongák) pedig szervezett egy koncertet úgy, hogy nem is tudott róla.
Legtöbbször az Aurórában, a Trafik klubban, a Dürerben és a Hard Pop Cafe-ban lépnek fel. A következő koncertjük április 6-án lesz a Trafikban.
Itt az EP, alatta pedig tudnivalók a dalokról, egyenesen az énekesektől:
Kétlaki
A szövegben talán az az érdekes, hogy egyszerre szól arról, hogy milyen nehéz, ha két helyen van az otthonod (vagy talán egy helyen sincs) gyerekként egy válás következtében, és arról, hogy mennyire nehéz önmagában az is, hogy ha olyan helyen élsz, ahova nehéz beilleszkedned. Itt legfőképpen arra gondoltam (habár ez explicit nincs a szövegben), hogy cudar az a helyzet is, amikor azért kell külföldre menj, mert itthon nincs perspektíva, vagy élhetetlenné válik az ország, és a kétlakiság ekkor abban áll, hogy nem ott laksz, ahová igazán húz a szíved. Ezért szintén nem egyértelmű, hogy hol az otthonod. Itt persze nem nacionalista érzelmekről van szó, csupán puszta lelki kötődésekről és az ezekben kényszer hatására kialakult skizoid kettősségről. És ugyan ez a helyzet a gyereknél is, aki saját fejlődő akaratával ellentétesen kénytelen meghasonlani egy olyan kérdésben, ami számára kardinális, hiszen sok szempontból egyenlő a biztonsággal. Ezért kétlaki szívhez szóló, mert ebben benne van egyfajta tehetetlen és őszinte igény valamire, ami mindenkinek járna, mégis a kétlakiknak nem jutott belőle. (Bálint)
Nincsen semmi
A Nincsen semmi alapfelütése egy olyan jelenség, aminek a megítélése az elméletben szélsőségesen negatív. Ezzel szemben annyira elemi részünkké vált, hogy sokszor már nem is tudatosan csináljuk. A hétköznapjaink maghatározó elemeként létezik, és bár ha szóba jön egy beszélgetésnél, akkor felkapjuk a fejünket és rögtön lecsapunk rá, atomi szinten beivódott a mindennapjainkba és mi is előszeretettel alkalmazzuk, sőt, sokszor professzionális módon meg is magyarázzuk magunknak és esetenként másoknak is.
A jelenség sokszor ártatlan, hétköznapi kis dolgokban jelenik meg, de nagyon könnyedén áttelepszik a komolyabb és fontosabb területekre is és egyre általánosabb lesz számunkra, amivel magunkkal rántjuk magunkat. A szöveg a fokozatos, de mégis szürreálisan gyors folyamatként lezajló képeket, helyzeteket szeretné bemutatni, illetve azt, hogy mennyire káros lehet, ha a jelenséget fekete-fehéren, jó és rossz oldalak elkülönítésével kezeljük. A történet elképesztően labilis, rendkívül nehéz határvonalakat húzni benne, ennek ellenére általában rendkívül konkrét és kemény ítéletek hozunk ezzel kapcsolatban. Akár saját magunkban, akár a fizikai világban. (Marci)
Festett száj
Szeretni, vágyni, majd elfutni mielőtt a vágy beteljesülhetne és utána küzdeni a magánnyal, a tehetetlenséggel, amit maga után hagy a rémült menekülés. Olyan ez, mintha valaki megbökné a másik hátát, hogy az hátra forduljon, mert az a legnagyobb vágya, hogy a másik arcát láthassa, de mikor a másik elkezd megfordulni, úgy elbújik, hogy ugyan őt sem érik tetten, de a háthoz tartozó arcot sem látja, és csak gubbaszt tovább a búvóhelyén, magányosan remélve, hogy egyszer elég bátor lesz, hogy megnézze azt az arcot. (Vilma)