2019.04.09. 14:36 – Prieger Zs.

Elindul és nagyon máshova érkezik meg - SABW-EP-premier

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

img_3830.jpg

Sabw nem egy termékeny szerző, de csak látszólag, hiszen egyfolytában alkot. Egy biztos: nem egy magamutogató típus, hiába csinál filmzenét vagy követ el csak rá jellemző "zenei tájépítészetet", csak nagyon ritkán találkozhatunk műveivel. Az ASAN kiadónak köszönhetően most újra fókuszba kerül, mi meg kortárs, hip-hop-pal kacérkodó elektronikát bemutató sorozatunkban rögtön prezentáljuk is a vadonatúj Sabw-EP-t. A szerzővel és a kiadó egyik fő arcával, Yapóval beszélgettünk a madárcsicsergésben.

Te állandóan elkalandozol. Gondolom, ezért is nincs sok realizációd.

Sabw: Kalandozom, az biztos, el tudok szállni és el tudok mélyedni. Hangszerben, hangban vagy állapotban. Ezek a most megjelenő dalok régebbi zenei gondolatok, amikre Yapo segítségével hangolódtam rá újra. Elkezdtem vele gyúrni a félkész meg finomhangolni a kész számokat, és persze újra beakadt. Nálam ez problémás bénázás, folyton lépnék előre, másban gondolkodom minden percben. Az ötletek jönnek, de a megvalósítás néha fájdalmas. Megtanultam persze, bizonyíték rá ez az anyag is, de nem mondhatnám, hogy a megvalósítás embere vagyok.

Yapo zenei mentor, co-producer volt vagy csak szükséged van a feedbackre?

S: Azt hittem, hogy nincs szükségem visszajelzésre, de kiderült, hogy van. Neki köszönhető, hogy lett belőle valami. Zomblaze is benne van, ő maszterelte az anyagot.

Ők ketten az ASAN emblematikus figurái. Van egyfajta ASAN-attitűd, nem? Lassú, szomorú férfiemberek muzsikája, vagy nem az?

Yapo: Igen, talán ez nem is rossz megfogalmazás. Most, hogy mondod és elgondolkodom azon, hogy a kiadói repertoárban mennyi úgynevezett vidám zene van, hát nem sokat találok benne. A kettőnk zenéje aztán egészen biztosan nem az,

Azért én közben a szomorú jelzőt inkább a komolyra javítanám, megjegyezve azt, hogy a néhol becsúszik ebbe az ASAN-komolyságba nekem a játékosság is. Egyébként meddig tart az emberi és hol kezdődik az alkotói attitűd nálatok? Van-e szerep-érzésetek? Szét lehet ezt a két dolgot egyáltalán választani?

S: Van, amikor igen, erre sok példa van, de én inkább szabályosan rágörcsölök, annyira nem megy ez a szétválasztás. A szomorúságot meg örülök hogy komolyra javítottad, mert semmi dráma nincs abban, amit csinálunk. 

Y: Persze melankólikusság mindenképpen van bennünk, azt kár lenne tagadni. 

Ha nem is feltétlenül ezen az EP-n, de sokszor érzek a dolgaitokban afro-t meg orientális dolgokat, valamiféle gyökérzenét.

S: Én éppen ezért aposztrofálnám ezt az EP-t az “urban” anyagomnak, a Missing Out erről a béna fojtogató feszkóról szól, ez a beszorított levegő, amit csak azert sem engedsz ki, egészen amíg nem muszáj. Nagy dobok, súlyosság az van, néha olyan, mint amikor a szomszédban valaki elkezdene kalapálni. Szóval van benne egy jó nagy adag feszültség.

img_3822.jpg

Nekem olyan ez az EP, mintha a szobádban játszana egy vonósnégyes, és közben átfúrná a falat a szomszéd. 

S: Igen, beemeltem a “szomszédot" is rendesen. Eszköztelenség van ugyanakkor az anyagon, persze szeretem a hangszereket, de itt valamiféle "poszt-állapotukat” hozom, minták és élő hangszerek, rádióból felvett vokál elpiccselése, minden összeér ebben, ami vagyok, pontosabban ami voltam abban a pillanatban, amikor készült az anyag. 

Yapo, téged motivál, amikor más dolgai fölött kell bábáskodnod? 

Y: Igazából most csináltam először, de nagyon élveztem. Sabw már körülöttünk volt az eleje óta, hiszen a kiadó harmadik kiadványa az övé volt, vagy ha a válogatásalbum volt a nulladik számú kiadvány, akkor övé a második. De nem volt köztünk nagyon közeli kapcsolat eddig. Úgy kezdődött, hogy egy buliban messziről rákiabáltam, hogy "küldjél már valami zenét".

S: Ez igazi zenei otthon a számomra, nem is tudnám elképzelni máshol a megjelenést. Nekem az ASAN a békés terep ezekhez a zenékhez. Pont jó állapot: nem én vagyok a gazda, de nagyjából ugyan abból gazdálkodunk. Engem a sztori érdekel a zenecsinálásban is, meg a mesélés, talán filmszerű is ez az egész.

Y: Sabw elindul valahonnan és valahova nagyon máshova érkezik meg. 

S: Elindulok és megérkezem, vagy nem, de közben meg bejárom sokszor ugyanazt az útvonalat, ugyanazt az atmoszférát. Örülök, hogy most kipörögnek ezek, ha Yapo nem ír rám, talán marad a fiókban, azt azért sajnálnám.

Itt hallgatható meg az EP:

Az ASAN-brigáddal a nyár folyamán rendszeresen találkozhattok a Trip hajó fedélzetén, de sokminden van alakulóban, úgyhogy érdemes ide figyelni! https://www.facebook.com/godasanarchitect/


premier asan sabw



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása