2019.09.19. 14:00 – Lángoló Gitárok

Tudod, én ott voltam - Új dal és videóklip Bródy Jánostól

Lángoló Premier

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

tudod_digi_cover.jpg

Amikor Bródy János 1964-ben belépett az Illés zenekarba, még senki se gondolta, hogy ez volt az első lépés a magyar nyelvű rockzene hosszú történetében, és ötven év után már legendákat fognak mesélni a kezdetekről. Bródy legújabb klipjében a rá jellemző iróniával figyelmeztet minket arra, hogy a dolgok nem mindig úgy történtek, ahogy később a nagy mesélők idézik fel a kalandos éveket, és azt állítja, hogy ő tudja, hogy úgy volt, ahogy volt, mert ő ott volt.

A rockzene csúcskorszakára emlékeztető, Tolcsvay Lászlóval együtt írt dalt Kirschner Péter hangszerelése teszi tökéletes idézőjelbe, és Bródy szövege emeli a költészet és a jelenlegi közélet közelébe. A klip felvételét stílusosan a Rockmúzeum színhelyén követték el az alkotók, keretet adva a jó ritmusérzékkel összevágott képanyagnak. Úgy tűnik, a Tini becenevű rezignált nyugger még mindig képes meglepni az évtizedes követőket is, nem is beszélve az ifjú rajongókról, akik teltházas koncerteken ünneplik az egyébként bölcs gondolatairól közismert művészt. Öreg rocker nem vén rocker, na ja.

 

Tudod, én ott voltam

Tudom, téged is érdekelnek még a régi történetek
Mikor a nagy mesélők idézik fel a kalandos éveket
Én emlékszem, hogy nem úgy volt, de minek is mondanám
Úgy volt, ahogy volt

Most az a szokás, hogy hamisítják a múltat mindenfelé
De bosszantó, hogy a színpad ma már az utólag hősöké
Hát ne mesélj nekem, én ott voltam, és jó a memóriám
Úgy volt, ahogy volt

Hidd el nekem, én tudom jól
Hogy milyen is volt az a Rock & Roll
És ne mesélj nekem a csajokról
Tudod, én ott voltam

Te ne mesélj nekem, én tudom jól
Hogy milyen is volt az a Rock & Roll
És ne magyarázd el, hogy miről szólt
Tudod, én ott voltam

Tudod, jönnek most a nagy magyarok, a későn ébredők
Hogy ellenálltak a rendszernek, s milyen bátrak voltak ők
Kevesen voltak, sokan maradtak, de minek is mondanám
Úgy volt, ahogy volt

Volt idő, mikor nem volt mindegy, miről szól a dal
És lázadónak számított egy Rock & Roll zenekar
Hát ne mesélj nekem, én ott voltam, és jó a memóriám
Úgy volt, ahogy volt

Hidd el nekem, én tudom jól
Hogy milyen is volt az a Rock & Roll
És ne mesélj nekem a csajokról
Tudod, én ott voltam

Te ne mesélj nekem, én tudom jól
Hogy milyen is volt az a Rock & Roll
És ne magyarázd el, hogy miről szólt
Tudod, én ott voltam

A dal zenéjét Tolcsvay László szerezte, szövegét Bródy János jegyzi, a zenei rendezői feladatok és a keverés ezúttal is Kirschner Péter munkáját dicsérik. Közreműködtek: Bródy János - gitár, ének, Kirschner Péter - gitár, vokál, ütős hangszerek, hangszerelés, Tóth Dóra Lilla - hegedű, vokál, Bakos Zita - zongora, vokál, Baka Rebeka - vokál, Winterverber Csaba - basszusgitár, Szász Szabolcs - tangóharmonika, Mozsik Imre - dob, Váray László - vokál. A hangfelvétel a Lily Stúdióban készült 2019-ben. A Rockmúzeumban forgatott klip rendezője, operatőre és vágója Farkas Péter Gábor (EMFOREN), az asszisztens Várfi István, producere Mentler Krisztina volt. Külön köszönet a Rockmúzeum önkénteseinek.

Bródy János legközelebb szeptember 20-án Marcaliban, és 24-én Szegeden lép fel zenekarával. Utóbbi koncertre szinte már minden jegy elkelt, de ha valaki élőben szeretné látni az énekest, lesz még rá esélye ősszel, többek között október 3-án Nyírbátorban, október 7-én Debrecenben, 19-én Kazincbarcikán, vagy 29-én Veszprémben. További információk Bródy János Facebook-oldalán.  


premier magyar pop rock hír bródy jános tolcsvay lászló dalpremier kirschner péter videópremier



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása