Megújult a Lángoló!
Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!
Hatvan éve nem volt ilyen rossz a lemezeladás az Egyesül Államokban, mint idén márciusban, írja a Billboard. 2019 márciusához képest 29 százalékkal kevesebb lemezt adtak el. Ebbe beletartozik egyébként a fizikai eladások mellett a digitális eladás is, de a streaming nem. Ha csak a fizikai eladást nézzük, akkor 36 százalékos az esés, és ezzel egymillió alá csökkent az eladott példányszám. Azt hozzá kell tenni, hogy a vinyleladás ennek ellenére virágzik, és még így is több, mint az ezt megelőző évben. Persze ez változhat a következő hónapokban, már csak a megszakadt ellátási láncok, bezárt lemezboltok miatt is (illetve hogy az Amazon sem árul jelenleg fizikai hanghordozón zenét), de a bakelit egyelőre még mindig a növekedés fázisában van.
Egyébként a streaminget is megkavarta kissé a vírus. Ugyan 8 százalékos visszaesést mértek, de egyrészt nem jött ki semmi eget rengető lemez ebben az időszakban, másrészt az emberek most éppen egy új élethez próbálnak hozzászokni, és ebben a zenehallgatási szokásaik is változnak. Sokan például a munkahelyen hallgattak sok zenét, otthon nem feltétlenül tudnak, illetve nem annyit. Vagy éppen fordítva, most, a home office-ban tudnak zenét hallgatni, mert a munkahelyen nem tudtak. A lényeg, hogy a streamingben nincs szignifikáns változás, ellentétben a rádiókkal, amiknek drasztikusan megugrott a hallgatottsága, már csak a hírek miatt is. Viszont szakértők arra számítanak, hogy az embereknek egyszer csak elegük lesz a (jelenleg többnyire negatív, riasztó) hírekből, kifogynak a számukra érdekes tévés műsorokból, és emiatt az online zenehallgatás jelentősen emelkedni fog.