Megújult a Lángoló!
Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!
Hónap végi klipválogatásunkba összeszedtünk néhány videót, ami az elmúlt hetekben kimaradt, de van köztük olyan is, ami tegnap jelent meg. Uffie egy folyton változó végtelen folyosón sétál, a The National a világon semmi különöset nem csinál, a Deftones szexi csajokkal fürdik vérben, a Gwar zombitámadás áldozata lesz, a Nile pedig csak simán koncertezik. A spanyol El Guincho nyári hangulatú klipjében nagy mennyiségű meztelen női mell és egy rakás örült jelenet látható, négy év után pedig visszatért a rendezőlegenda, Chris Cunningham, naná, hogy egy nyomasztó klippel.
Uffie - Difficult
A Miamiban született, Hongkongban nevelkedő, de Párizsban alkotó és a francia electro-house néhány évvel ezelőtti térhódítása idején ismertté váló, még mindig csak 22 éves énekesnő idén nyáron adta ki első nagylemezét, Sex Dreams and Denim Jeans címmel. Az ezen hallható, SebastiAn produceri közreműködésével készült Difficult a napokban néhány remix kíséretében single formájában is megjelent, meg persze készült hozzá klip is, amit a francia AB/CD/CD filmes formáció készített. A klipben az énekesnő újra és újra ugyanazon az iskolai folyosón sétál át, monotóniáról azonban szó sincs, valami minden egyes ajtócsapódással megváltozik, úgyhogy a klip közepére már egészen furcsa dolgok történnek a végtelenített térben. Hatásos videó, ráadásul a szám viszonylagos rövidsége eredményeként attól is mentesül, hogy minden apró ötlet ellenére pár perc után unni kezdjük a látottakat. A megszállott eredetkutatók és hangmintamániások bónuszként ide kattintsanak.
The National - Terrible Love (Alternate Version)
A brooklyni zenekarnak ez a második videója az idén megjelent, High Violet című ötödik, a kritika által rendesen körülrajongott stúdióalbumához kapcsolódóan. Az első is ehhez a számhoz készült, egész pontosan a dal eredeti verziójához, amit itt lehet megnézni (érdekesség, hogy az ebben szereplő kastély Gus Van Sant, Az utolsó napok című filmjében is látható volt). Az új, a korábbitól egészen eltérő hangulatú klipet Tom Berninger rendezte, és igazából nem történik benne semmi különös. A zenekar tagjai bowlingozni mennek, meg képregényeket vásárolnak, rajongókkal fényképezkednek, koncerteket adnak, szóval egy csupa (számukra nyilván) teljesen hétköznapi dolgot csinálnak. Mégis, ez a rendkívüli hangulati érzékkel összevágott klip, a benne látható csomó boldog emberrel, sokkal nagyobb eséllyel érinti meg a nézőt, mint az előző. Megérte elkészíteni.
Gil Scott-Heron - New York Is Killing Me
Gil Scott-Heron legenda. Chris Cunningham szintén. Ha ők ketten valamit együtt csinálnak, az először is meglepő, másodszor rögtön felkelti az érdeklődést. Arról nem is beszélve, hogy Heron 16 éve adott ki utoljára lemezt, Cunningham pedig 4 éve nem készített videoklipet. Ha ezek mellett még azt is tudjuk, hogy Cunningham annak érdekében, hogy a zenei anyag a lehető legjobban harmonizáljon vizuális elképzeléseivel, még remixelte is az eredeti dalt, már tényleg ott tartunk, hogy na, na na, nézzük már! Aztán jön a több mint tíz perces klip a maga összes nyomasztó másodpercével, ami persze cseppet sem meglepő az alkotó ismeretében. Amikor vége, a korábbi Cunningham-emlékeink alapján nagyjából valami olyasmit kéne éreznünk, hogy aztakurva, de helyette valami egészen mást érzünk. Szó se róla, a rendezőzseni nagyon hatásosan nyúlt hozzá a zenészzseni számához, ugyanakkor egy másodpercig sem törődött azzal, hogy manapság videoklipeket nemhogy nem filmvásznon, de még csak nem is tévében, hanem általában laptop-kijelzőkön, jobb esetben valamivel nagyobb monitorokon néznek az emberek. Márpedig mindaz, amit a New York Is Killing Me kapcsán Cunningham megálmodott, minimum egy hatalmas vásznon lenne átütő erejű. De erős a gyanúm, hogy ebben a formában, tíz percen keresztül még azon sem. Az első 5 perc miatt persze feltétlenül megéri akár többször is megnézni-meghallgatni a klipet, a fennmaradó percekben viszont szinte biztosan unatkozni fogunk. Kár érte.
El Guincho - Bombay
Három évvel ezelőtti első albuma után Pablo Díaz-Reixa, művésznevén El Guincho nemrég megjelentette Pop Negro című második albumát, aminek a Bombay nem csak indító felvétele, de az első dal is, ami klipet kapott. Nem is akármilyet: blogok és fórumok tucatjain már többen az év klipjének kiáltották ki a Nicolas Mendez által rendezett, őrült jelentektől és szexuális túlfűtöttségtől cseppet sem mentes videót. Mi azért egyelőre ilyen messzire nem merészkednénk, az viszont egészen biztos, hogy egy roppant szórakoztató, az egyre hidegebb októberben a fájóan nyári zenéhez hibátlanul passzoló klipről van szó. És ha már így van, meg mivel egyébként is minden válogatásunkba jut egy kis meztelenkedés, hát, még szép, hogy nem a cenzúrázott verziót választottuk.
Deftones - You've Seen The Butcher
Az amerikai zenekarnak ez a harmadik negyedik videoklipje a május elején megjelent Diamond Eyes című hatodik albumukról (a címadó dal klipjéről itt írtunk). A meglehetősen fülledt videóban a zenekar egy nagy (talán egyetemi) épület könyvtárában zenél, amitől egy rakás fiatal lány és fiú (de azért inkább lány) annyira beindul, hogy egy idő után ruháikból és önmagukból kivetkőzve egyre hevesebb táncba kezdenek a zenekar körül. Közben egyébként odakint könyvek hullnak az égből, és valamiért egyszer csak minden tiszta vér lesz. Ez persze senkit sem zavar, nyomják tovább. Véresen, izzadtan, majd idővel orgiaszerű hempergésbe torkollik az egész. A képek jól mennek a zenéhez, a három és fél perc alatt még épp ráunni sem lehet. A klip annyira friss, hogy tegnap jelent meg, egyébként pedig a JODEB művésznéven alkotó kanadai Jonathan Desbiens rendezte.
Gwar - Zombies, March!
A jelmezes-beöltözős zenekarok táborát erősítő, már több mint 25 éve zenélő együttes november elején adja ki következő, Bloody Pit of Horror című albumát, amiről ez az első hivatalosan megjelent felvétel. A Dave McKendry által rendezett videóban nem túl meglepő módon zombik támadnak mindenféle élethelyzetben lévő emberekre, majd végül az éppen klipet forgató zenekart is megtámadják, és jól felzabálják a stábot. Az együttes szerint az elkészült videó nem éppen egy zenetévé-kompatibilis alkotás, cserébe viszont szerintük nagyon humoros és szórakoztató. Zenetévét meg már amúgy sem néz a klipekért az égvilágon senki.
Nile - Permitting The Noble Dead To Descend To The Underworld
A lassan a nagykorúság éveibe lépő amerikai death metal banda egy éve adta ki Those Whom the Gods Detest című albumát, azon hallható ez a szám, videó azonban csak most készült hozzá, Juan "Punchy" Gonzalez jóvoltából. Ez az a klip, amiről nincs mit mondani. Koncertklip, ennyi. Helyette inkább a rajongók kedvéért jegyezzük meg, hogy a zenekar múlt héten jelentette be: négy év együttműködés után mostantól nem csak a koncerteken, hanem hivatalosan is Chris Lollis az együttes basszusgitárosa. A Nile 2011 elején indul egy a tavalyi utáni újabb európai turnéra (Those Whom The Gods Detest Tour 2011 - Part II), hozzánk is jönnek, január 22-én lépnek fel az A38-on, a Melechesh társaságában.
Katy Perry - Fireworks
Legvégül pedig, külön nem rakjuk ide, mert saját posztot kapott tegnap, de egyébként ide került volna Katy Perry legújabb, Fireworks című számához készült klipje, ezért szóluk róla pár szót. A videó érdekessége, hogy Magyarországon forgatták, és erről ráadásul a T-Mobile jóvoltából még a kisnyugdíjasok is napról napra értesültek legalább egy hónapon keresztül. A szám egyébként az énekesnő nyáron megjelent Teenage Dream című lemezén hallható, a videót pedig a sztárklipekben jártas Dave Meyers rendezte. A végeredményt itt lehet megnézni, szegény Katicát pedig még mi sem fedeztük fel benne :(