Megújult a Lángoló!
Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!
Hamarosan megjelenik az EZ Basic második lemeze Hello Heavy címmel. Múltkor már lehett olvasni itt nálunk egy interjút Szarvas Árpáddal, az együttes énekes-gitáros-dalszerzőjével (aki mellesleg a Lángoló Gitárok egyik szerzője is), most megint ő mondja el dalról dalra, mit is kell tudni a George Shilling által kevert és maszterelt Hello Heavyről.
Sleeping In
Lassan építkező, instrumentális bevezető. Még egyetlen dal sem volt meg az albumról amikor kb. másfél évvel ezelőtt épp Delia Derbyshire analóg szintis agymenéseit hallgattam, és egy repetitív résznél eszembe jutott ez a téma amire a Sleeping In épül. A dalban sok apró, csilingelő hangszer van elszórva a háttérben (metalofon, triangulum, különféle házi "ütősök"), és ez az album többi számára is jellemző, mindegyikben előfordulnak. A 80-as évekbeli tamok használatát természetesen a Dire Straits Money For Nothing című klasszikusának az intrója inspirálta.
Motorik Erik
A levakarhatatlan biztosítási ügynökökről és telemarketingesekről szól, akik a német krautrock zenekarok szívós, ún. "motorik" ritmusára jellemző kitartással hivogatják az embereket telefonon és nyomják a betanult szövegeiket.
May
Elképzeltük milyen lenne ha a Vampire Weekend részegen megpróbálná eljátszani a Not Fade Away című Buddy Holly számot Morrissey nyomott hangulatú házibulijában. Hát ez lett belőle. Ingyenesen letölthető a honlapunkról, és hamarosan készül hozzá videoklip is (a dal címe egyébként nem a május hónapra utal, hanem a refrén "may the world fall to pieces" mondatának első szavára).
Layoffs Not Days Off
Azaz "elbocsátások, nem szabadnapok". Egy éve született a dal amikor mindenki a gazdasági válságról beszélt, és mi is azon paráztunk a haverjaimmal, családommal, hogy mikor rúgnak ki minket a munkahelyeinkről. A refrénben az egyik szinti a háttérben az Egy maréknyi dollárért film fő témájából játszik egy részletet.
Spy FM
A Miszter Alkohol verzéjéről jutott eszembe a dallam ami köré a dal épül. Van egy rész a kiállásban ahol Shilling a Pityke őrmester rajzfilm témáját fütyüli, és a háttérben egy nagy durranás hallatszik - térddel jól belerúgtam az erősítőmbe (a zengetés természetesen a maximumom volt, benne is hagytuk). Pár hónapja egyébként, amikor még csak a dal nyers változata volt meg, Shilling örömmel újságolta, hogy Angliában a plymouth-i egyetemen tartott előadást száz fős hallgatóság előtt, és a Spy FM-en keresztül mutatta be a keverési technikáit.
Fingermonster
Pattogósabb darab egy szürreális fehérvári koncertről, budapesti utcai zavargásokról, a Henry Fool című filmről, a Micimackó dal akkordjaival a verzékben.
Pulse
Üstdobot a Spy FM című dalunkban is használtunk, de igazából ebben a dalban van fontosabb szerepe. A Phil Spector-féle monumentális "wall of sound" nagy hatással volt az EZ Basicre, és ezzel a dallal egyfajta tágas, nagyobb zengetésekre alapuló futuro-retro hangzást szerettünk volna összehozni. Amikor felvétel előtt a stúdióban a basszusgitárra is analóg zengetéseket pakoltunk a hangtechnikusunk kicsit aggódva kérdezte, hogy akkor ez most mi is lesz amit felveszünk, és csak annyit mondtunk, hogy nagyjából olyasmi mint a Mercury Rev-től az In a Funny Way és a Broadcast-tól a Come On Let's Go keveréke.
Bad Boyfriend
Egy pszichopata fazonról szól akit ismertem gyerekkoromban (jobban belegondolva soha nem ismertem annyira, pár évig egy csapatban jégkorongoztunk). Akkoriban is elég meredek figura volt (betörések, csalások, rendőrségi ügyek stb.), és volt egy barátnője, akit a szakításuk után még hónapokig terrorizált, zaklatott. A lány általános iskolás osztálytársam volt, pár éve összefutottam vele az utcán, és mesélte, hogy már külföldön él (ott is megtalálta egyszer a srác), de mindig retteg amikor hazalátogat, nehogy találkozzanak. Fene tudja mi lehet vele azóta, lehet, hogy már a BKV-nál van valami zsíros pozícióban. A dalban egyébként Varga Zsuzsa vendégszerepel.
Friends
Az első számok között volt amit felvettünk az albumra. A dús vokálok az elején olyanok mintha egy Beach Boys szám kezdődne, utána pedig egy egyszerű, nyári szörf-gitárpop dalba csap át az egész, nem is akar több lenni annál. Ahogy az album többi számánál, az ének itt sincs túlságosan előretolva, meg akartuk tartani ezt a kicsit mosott, „cipőbámulós” (shoegaze) hangzást, ahol a zengetett ének egyszerűen csak beépül a többi hangszer közé, és nincs kimondottan főszerepe.
Going South
Utolsó dal, búcsúzkodás, elmegyünk mint Máté Péter, meg ilyenek. Amikor befejeztük a keverését pár napig a Ride együttes OX4 című száma járt a fejemben, hangulatában úgy éreztem van a két dalban valami közös. A Going South utolsó 2-3 perce egyébként egy régebbi dalunk odabiggyesztett verziója, aminek a témáját már Szegeden megírtam jópár éve, és akkor egy ottani ismerősünk játszotta fel hegedűn. Jó ötletnek tartottuk, de nem nagyon tudtuk mire használni ezt a szándékosan giccses, kicsit John Barry-s témát (háttérzajnak Commodore 64-es játékok zajait játszottuk le kazettán, amit utána széteffekteztünk). Most azonban valahogy előkerült, Shilling is feljátszott rá egy-két vonós sávot, és összemostuk a Going South eredeti végével, így meghosszabbítva azt.