2010.07.22. 09:30 – gihi

Minden utam nyaralás – interjú Busa Pistával

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

Busa Pistát ismerhetjük a Zubolyból, az Irie Maffiából, de akár a nemrég megjelent első szólólemezéről is. Sőt, akár még színházban is összeakadhattunk vele, ahol Odüsszeuszt játszotta. Ezek mellett most bevállalta még a július 31-én véget érő Beck’s - Different By Choice Award védnökségét is, amiről most egyéb más dolog mellett beszél egy kicsit.

Több helyen is visszaköszön az arcod a Beck's plakátjairól, miért döntöttél úgy, hogy részt veszel ebben a kezdeményezésben?
Nagyon örültem, hogy megkerestek vele, mivel eddig még nem szerepeltem reklámkampányban és mellesleg kapóra is jött az idén megjelenő első önálló lemezem miatt. Ja, és a sört is nagyon szeretem!

Mi is a Beck’s - Different By Choice Award pontos célja?
A fiatal, tehetséges sportolók és művészek egy internetes szavazáson vesznek részt, amelyből az első három helyezett nettó 600 000 Ft-ot kap, a pályájának egyengetése céljából.

Találkoztál igazán nagyon ígéretes, fiatal tehetséggel mióta védnök lettél?
Az igazat megvallva legalább a jelentkezők felét ismerem személyesen és mindenkiben látok olyan dolgokat, amiket érdemes lenne kamatoztatniuk.

Megkerestek ezt követően induló zenészek, hogy a tanácsodat kérjék?
Igen, ketten is, de inkább a kételkedésüket hangsúlyozták a verseny hitelességét illetően.

Mi alapján válogattatok a jelentkezők közül?
Aki törekszik azért, hogy elérjen valamit, az bejutott az ötvenbe, szóval egyáltalán nem pofára ment a dolog!

Te mit kerestél bennük, mire figyeltél a legjobban?
Leginkább arra, hogy ki milyen hírnevet kovácsol magának és mennyire küzd a bennmaradásért. Ez el is árulja azt, hogy mennyire akar bizonyítani.

Miért lehetsz számukra vagy bárki számára példakép?
Én a semmiből kezdtem, mint kőműves és röpke 15 év alatt az ország leghíresebb zenekarainak vagyok a frontembere (Zuboly, Irie Maffia). Ez egy jó példa arra, hogyha valamit igazán akarsz és küzdesz érte, akkor eléred. Ráadásul egész Európát bejártam a magyar nyelven való rappeléssel és nyolc éve már annak, hogy a Big Brother-ben a beatboxom-at megismerte az ország (persze nem fizettek a mai napig egy garast sem).

Tavasszal bemutattad első lemezed, miért éppen most jött el ennek az ideje?
Három és fél éve dolgozom a szólólemezemen és nem az vele a célom, hogy megváltsam a világot. Túl régóta vágják a rajongóim a fejemhez, hogy mikor lesz már kész, ezért gondoltam, hogy itt az ideje.

Egyáltalán nem popos dalokról van szó, hogyan fogadta ezeket a korábbi, kicsit máshoz szokott közönséged?
Aki ott volt a bulin, az nevetett, a másik fele azt kérdezgette, hogy ki csinálta az alapokat. Kb. ezt várták tőlem, hogy a kilencvenes évek ízét hozzam vissza a hiphopba. És nagyon sokat köszönhetek DJ Future-nek aki az alapokat összemixelte a bemutatón, így 1 órán keresztül folyamatos volt a hangos rapzene.

Ismerünk a Zubolyból, az Irie Maffiából, de hogyan került a képbe a színház?
Polnauer Flóra ajánlotta nekem, hogy a TÁP Színházban keresnek egy Odüsszeuszt és bevállaltam. Bedobtak a mélyvízbe, agyonkritizáltak a bárgyú újságírók, hogy nem tudom a szövegemet és nekik köszönhetően el is ment a kedvem tőle.

Fellépés fellépést követ a nyáron is, jut időd nyaralni vagy a koncertek teszik ki minden idődet?
Voltam idén Párizsban egy hétig a barátnőmmel, seggére vertünk a jogdíjamnak. Ha egy kis időm van, akkor vagy zenét írok vagy szöveget, ill. már három éve gyakorlom a scratch-elést is. Sok a fellépés, de nagyon szeretem a kollégáimat, ezért minden utam egy nyaralás.

A legnagyobb fesztiválokon lépsz fel szinte hétről hétre, mivel teszitek izgalmassá ezeket a koncerteket?
Kitaláltuk, hogy összekötjük a számokat, megbeszéljük melyik résznél ki biztatja a közönséget és még két ilyen jó MC-vel nem túl nehéz a hangulatot felforrósítani!


interjú hiphop busa pista



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása