2011.02.21. 09:26 – KirschAndrás

The Gothfathers – The Sisters Of Mercy a Hajón

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!


Voodoo Music Club, Csepel, szombat, 23.30 – A parketten frissen kihantolt cowboyok, lakkruhás hegesztőtanoncok és Gomez Addams zabigyerekei. A Twin Peaks-es törpe bizonyára takarásban van, de mérget vehetünk rá, hogy itt bugizik. A hangfalakból előtörő hangfoszlányok ezúttal is egy hűtőkamra atmoszférájával vetekednek, ez azonban mégis valami más. „Szisztersz, geci!” – kiált fel egy kistérségi Lestat, majd a tánctérre libben. Mint mindenki más.

Leeds, Anglia, 1980 – Két huszonéves arc, Andrew Taylor (a.k.a. Andrew Eldritch) és Mark Pearman (a.k.a. Gary Marx) a mindig napfényes várostól és Leonard Cohen szerzeményétől megihletődve megalapítják a Sisters Of Mercyt. Craig Adams basszeros csatlakozását követően az ütemeket immár dobgép (a.k.a. Doktor Avalanche) szolgáltatja, amely – akárcsak Eldritch pincemély hangja - a zenekar hangzásának meghatározó részévé válik. A Sisters nem egészen egy év alatt az éledező gothic-színtér meghatározó tényezője lesz, az átütő siker azonban 1983-ig várat magára. Ekkor rögzítik ugyanis saját Smoke On The Waterüket Temple Of Love címmel. (A szerzemény – pontosabban újra felvett verziója - tíz évvel később némi mainstream sikert is eredményez számukra Ofra Haza egzotikus jódliszólamainak köszönhetően.)

1984-ben a felállás a Dead Or Alive-ban tevékenykedő Wayne Husseyvel bővül. Hussey szertáricsontváz-külseje ellenére felettébb tehetséges dalszerzőnek bizonyul, minden készen áll tehát ahhoz, hogy felvegyék First And Last And Always című debütáló lemezüket. Röviddel ezután a pszichés problémákkal küzdő Marx úgy dönt, nem hajlandó tovább elviselni a labilis lelkületű Eldritch hülyeségeit, és rövid úton távozik. Nem egész egy év múlva hasonló okokra hivatkozva Adams és Hussey is lelép, utóbbi megalapítja a The Missiont. Mindeközben egy rakás kiadatlan dal marad Eldritch nyakán, aki The Sisterhood nevezetű alkalmi projektjével jelenteti meg azokat. Ezzel együtt végeláthatatlan bírósági szappanopera veszi kezdetét a dalok szerzői jogdíjaiért.

A pereskedés Eldritch győzelmével zárul, aki vendégzenészek közreműködésével vág neki a kettes Sisters-lemeznek. A kevésbé gitárcentrikus Floodland mind Európában, mind a tengerentúlon sikert arat, noha a – kvázi egyszemélyes - zenekar egyetlen koncertet sem ad ekkoriban. Rövidesen összeáll az új felállás, majd a The Vision Thing album megjelenését követően a csapat turnéra indul a Public Enemy társaságában. A hiphop- és a gothic-közönség azonban nap mint nap ölre megy egymással, ezért a koncertkörút rövid úton véget ér. Az incidens csak elmélyíti Eldritch és az EastWest Records konfliktusait, amelyek újabb bírósági ügyekbe torkollnak. A jogi viták végül ellehetetlenítik a Sisters Of Mercy lemezkiadással kapcsolatos terveit, a zenekar viszont ennek dacára sem dönt a feloszlás mellett. Azonban harmincéves pályafutás ide vagy oda, esetükben hadd ne éljünk a „boldog születésnapot” formulával!

A Sisters Of Mercy február 25-én és 26-án lép fel az A38 Hajón. A zenekar a dupla koncertre különleges extrákkal készül, ugyanis a beengedés órájában (20-21) tűzfújók és tűzzsonglőrök fogadják majd az érkezőket, a bejáratot és a folyosókat saját technikával alakítják át „Sisters”-essé, az Orrbár átalakul Sisters-bárrá, ahol egész este a zenekartagok által válogatott kedvenc zenék fognak szólni, valamint a Hajó több pontján kivetítve láthatók lesznek a zenekar meg nem jelent, privát turné- és koncertvideói az elmúlt 30 évből, amelyeket még soha nem mutattak be.


rock program dark the sisters of mercy



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása