2011.10.26. 14:00 – Sajó Dávid

Rengeteg jó zene jön Magyarországról - The Glitch Mob-interjú

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!


Múlt hét pénteken koncertezett nálunk a Glitch Mob, amiről be is számoltunk itt a Lángoló Gitárokon. A koncert előtt sikerült interjút készítenünk a glitch hop trióval, amiben még a magyarokhoz való kötődésükről is beszélnek egy kicsit a rockzenéhez fűződő kapcsolatuk mellett.

Milyen érzés ismét Európában turnézni?
edIT: Fantasztikus! Ez a negyedik turnénk már, Budapesten azt hiszem most vagyunk másodjára. Imádjuk Kelet-Európát nagyon.

Honnan vettétek az inspirációt az új lemezhez? Milyen zenekarok jönnek szóba, amikor stúdióban dolgoztok és valamihez viszonyulni akartok?
Boreta: Rengetegszer van szó nálunk a rockzenéről, pláne amikor a stúdióban vagyunk. Mondjuk a lemez keverésénél vannak részek ahol számtalanszor szóba kerül, hogy ezt úgy kéne, ahogy a White Stripes vagy a Led Zeppelin csinálta, de nagy kedvencünk a Doors vagy a Pink Floyd is.
Ooah: Sokkal kisebb az elektronikus zene hatása ránk, mint azt egyesek gondolnák. Az esetek nagy részében olyan zenekarok inspirálnak minket, mint a White Stripes és a Dead Weather.

Ha ennyire nagy szerepet játszik a stílusotokban a rockzene, akkor nem gondolkodtatok még valamelyikkel egy kollaborációban esetleg vagy gitárt fogni a fellépésen?
Boreta: Párszor már beszélgettünk erről, igazából teljesen nyitottak vagyunk az ehhez hasonló ötletekre. Per pillanat azonban csak az új lemez foglalkoztat minket.
edIT: A gitáros dolgot meg már amúgy is előttük a tavalyi amerikai turnénk során.
Ooah: Elsősorban azon vagyunk, hogy felfedezzük és kihasználjuk a mai modern technológiában rejlő lehetőségeinket, hogy létrehozhassunk valami olyasmit, ami korai rockzenei inspirációnkat jelentette. Hogyan lehet gitár nélkül gitárzenét csinálni és leutánozni a hangját. Ez az, ami szerintem különlegessé tesz minket, hogy nem játszunk kizárólag szintetizátor hangokat, hanem a kontrollereinkkel és számítógépeinkkel képesek vagyunk előállítani olyan megszólalást, mintha egy elektronikus gitár lenne nálunk.
Boreta: Annyira sok érdekes dolgot tudsz ma már csinálni a technológiának hála, hogy bemész a stúdióba, felveszel egy gitármenetet, aztán élőben gondolod újra a hangzását és nyúlsz bele abba hogyan is fog szólni. Ez az igazán király érzés ebben a projektben.

Elég nagy hangsúlyt fektettek a látványra a fellépéseiteken. Mi alapján döntitek el, hogy milyen vetítés vagy vizuál legyen koncerten?
Boreta: Európába nem hoztuk magunkkal az otthoni felszerelést. Amerikában rengetegen dolgoznak a színpadi látványunkon, többek között Martin Phillips, akit például sokan ismerhetnek a piramisról, amit a Daft Punknak épített. Az ő megjelenése drasztikusan megváltoztatta a zenénkről alkotott képet és videoklip szintre emelte az élő fellépéseinket. Vele szoktuk megtárgyalni a terveit, de ezen kívül túl más munkánk nincs benne, a zenénken kívül persze.

Az utóbbi időben egyre többször jelenik meg zenétek a tömegmédiában. Reklámokhoz és filmelőzetesekhez is használták már fel a zenéteket. Ez egy tudatos brandépítés része, vagy csak így akarjátok pótolni a lemezeladás halotti státuszából következő bevétel kiesést?
edIT: Szerintem egy zenésznek az alapvető célja, hogy minél több emberhez jusson el az alkotása. Azt akarod, hogy hallgassanak, eljöjjenek a fellépéseidre, megvegyék a zenédet Ituneson vagy csak letöltsék illegálisan. Amikor megjelenik egy reklámban vagy filmben, ugyanazt a célt szolgálja, amit korábban kitűztél magadnak. Ebből a szempontból szerencsések vagyunk, hogy ezekkel a megjelenésekkel sokkal nagyobb közönséghez is eljuthat a zenénk.
Ooah: Nem igazán érdekel minket, hogy akkor most ettől mi mainstreamek lettünk az undergroundból. Ha a nyálas popért rajongók hallgatnak minket az legalább annyira jó érzés, mint amikor a underground hip-hop fanatikusok figyelnek ránk, nem teszünk különbséget köztük. Nem érzem úgy, hogy attól, hogy egy blockbusterben szerepel a zeném kevésbé lennék művész, mint eddig, hasonlóan azokhoz, akiket elkurvulással vádoltak, ha eladták valahova a zenéjüket. Manapság ez teljesen normális dolog, a zene fogyasztási szokásai és megjelenési formái megváltoztak a 21. századra. Mindenki haladni kíván a korral és minél nagyobb közegnek akarja megmutatni a tudását.
edIT: Ez az egész ott kezdődik, hogy nem létezik többé underground. Ha fent van a zenéd az interneten, akkor már nem vagy unerground. Ma már csak akkor maradhatsz underground, ha még senki sem hallotta a zenédet, ha még senkinek nem mutattad meg. Ha csak Soundcloudra, Facebookra vagy Tumblrre posztolod, már nem vagy többé underground. Onnantól ugyanannyi eséllyel indulsz, mint mindenki más, aki felpakolta valahova a zenéjét.

Ezek szerint akkor teljesen képbe vagytok a nemzetközi glitch-hop helyzetével. Magyar előadókkal találkoztatok már, ismertek hazai producereket?
Ooah: Én például imádom Mongoose-t. Csinált is egy remixet a Drive It Like You Stole It című számunkhoz, ami személy szerint az egyik kedvenc remixem ahhoz a dalhoz. A dj set-es fellépéseimen szoktam is játszani, de alapvetően rengeteg nagyon klassz magyar producert ismerünk, mint a Fine Cut Bodies, akinek én is csináltam már remixet vagy AMB például. Rengeteg jó zene jön Magyarországról.


interjú rock hiphop electro the glitch mob



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása