Megújult a Lángoló!
Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!
Szokásos, ezúttal nők által uralt klipválogatásunkban megnézhetjük, hogy nézne ki Katy Perry öregen, milyen volt a nyáron elhunyt Amy Winehouse a jó pillanataiban, hogyan és hova zuhan Florence Welch egy felhőkarcolóról, és hogy milyen az, amikor Britney Spears, Lady Gaga és Beyoncé elkötnek egy kocsit, hogy aztán balhéznak egyet a Kaiser Chiefs klipjében. Emellett itt a Ladytron újabb halálunalmas videója, a Kills legutóbbi klipjében pedig egy transzvesztita bulizással töltött éjszakáját követhetjük végig.
Katy Perry - The One That Got Away
Katy Perry nem olyan visszatérő szereplője ennek a rovatnak, mint mondjuk kolléganője, a mostanában klipgyártásban és magánéletében is rendkívül termékeny Beyoncé, de azért párszor már foglalkoztunk vele. A művésznő tavalyi albumáról ez már a hatodik dal, amihez videoklip készült, érdekessége pedig leginkább az, hogy az a Floria Sigismondi rendezte, akinek számos emlékezetes és remek klipet köszönhetünk az elmúlt két évtizedből. Az olasz származású kanadai rendezőnő nem először dolgozik a sztárénekesnővel, ő rendezte az E.T. című szám közepesen érdekes klipjét is, most pedig egy szerelmi történet elmesélésére kapott lehetőséget. A klipben a már idős Katy Perry emlékszik vissza élete nagy szerelmére, az önfeledt, boldog, na és persze a drámai pillanatokra, miközben párhuzamosan látjuk öregként és fiatalként is szenvedni az elvesztett kedves miatt, akinek megformálását, nyilván az érzelmek minél fokozottabb ábrázolása érdekében, az ismert mexikói színészre, Diego Lunára bízták. Az énekesnő tinédzser rajongóinak nem sok panaszuk lehet a klipre, a megjelenése óta biztos telezokogtak már néhány párnát, a gond csak azzal van, hogy Sigismondi korábban csuklóból készített ennél fényévekkel egyedibb videoklipeket, ezt pedig rendezhette volna voltaképpen akárki.
Kaiser Chiefs - Kinda Girl You Are
Britney Spears, Lady Gaga és Beyoncé ülnek egy lopott kocsiban. Ez nem egy béna vicc, hanem a legújabb Kaiser Chiefs-videó, amiben a fent említett popdívák egy balhés napját láthatjuk valahol Angliában, aminek a végén a csajok már az autó tetején táncolnak, és szemtelen pasikat tanítanak móresre. Sőt, még egy kis catfight is összejön nekik, hogy aztán megléphessenek egy járőr tányérsapkájával. A klip egy pontján pedig még a Kaiser Chiefs tagjaival is találkoznak egy finoman szólva sem bújtatott autóreklám keretein belül. Az alig három perces játékidő ideális, a végeredmény azonban kissé vérszegény, Dan Sully rendező ennél jóval többet is kihozhatott volna ebből az egyébként remek alapötletből.
Amy Winehouse - Our Day Will Come
Amy Winehouse idén nyári halála óta már látható volt új videoklipben, akkor a legendás Tony Bennett oldalán egy duett erejéig, most pedig elkészült egy újabb klip egy különleges felvételhez. A dal egy eredetileg 1963-ban megjelent Ruby & The Romantics-szám feldolgozása, amit az énekesnő 2002-ben, tehát még ismertté válása előtt rögzített, és a december ötödikén megjelenő, Lioness: Hidden Treasures című posztumusz lemezen is szerepel majd, mégpedig a kezdő számként. A hozzá készített klip archív felvételekkel, koncert- és kliprészletekkel igyekszik emléket állítani alkoholmérgezésben elhunyt énekesnőnek, ezt a feladatát pedig tökéletesen teljesíti is.
Florence + The Machine - No Light, No Light
Nemrég itt írtunk Florence Welch és zenészei második lemezéről, a napokban pedig megjelent az album harmadik kislemezes dalaként kiadott No Light, No Light című szám klipje is. A nagyszabású videóban keresztény templomi gyermekkórus, woodoo-bábu és egy ijesztő fekete férfi baljós szertartása látható, eközben pedig az énekesnő egy felhőkarcolón kapaszkodik, vagy éppen az említett férfi elől menekül, majd végül a többszörösen szimbolikus klip jelentős részében leginkább csak zuhan. Hogy mindebből pontosan mi kerekedik ki, azt kár lenne elárulni, megnézni viszont annál inkább érdemes. Igazán hatásos, megragadó, nagyszerű klipet sikerült készíteni ehhez az egyébként is remek dalhoz.
Ladytron - Mirage
Mikor legutóbb írtunk ebben a rovatban a Ladytronról, pont aznap mutattuk be a Mirage című dalt is, amihez mostanra ez a videoklip készült. Akkor azt írtuk az előzőről, a White Elephant klipjéről, hogy egyrészt fogalmunk sincs, mi a fészkes fene történik benne, másrészt oké, hogy Ladytronék szeretik a jelmezes, érthetetlen videókat, ezzel még önmagában nincs baj, azzal viszont már igen, hogy az említett klip rohadt unalmas volt. Nos, ez nagyjából szó szerint elmondható a Mirage klipjére is, annyi különbséggel, hogy itt azért nem túl bonyolult feldolgozni a látottakat, már ha nem alszunk el közben. Nekem többször is majdnem sikerült. Az ilyen klipek miatt van az, hogy az ismerőseim egy jelentős része már többször kategorikusan kijelentette, hogy általában halálosan unják a videoklipeket, ezért nem is fárasztják magukat a nézésükkel. Őszintén bízom benne, hogy a Ladytron most vagy egy évig hanyagolja ezt az oldalát a popbiznisznek. Ilyen vackokra semmi szükség nincsen.
The Kills - Baby Says (16+)
Alison Mosshart és Jamie Hince duójáról legutóbb itt írtunk a klipmegosztásban, tavasszal megjelent Blood Pressures című lemezüket pedig itt kritizáltuk. Legújabb klipjük a Baby Says című számhoz ugyan már egy pár hete megjelent, eddig még nem foglalkoztunk vele. A Ben Cook által rendezett videóban egy transzvesztita bulizással töltött éjszakáját követhetjük végig, ami bár jó hangulatban indul, hajnalra melankóliába süllyedve ér véget, a közte eltelt időben pedig sok minden történik, de nehéz dolga lesz annak, aki pontosan meg akarja fejteni a látottakat. Viszont ugyanaz elmondható, mint az előző Kills-klip esetében is: a dal hangulatához a videó abszolút passzol.