Megújult a Lángoló!
Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!
Eheti klipválogatásunk címe ezúttal több videóra is illik az alábbiak közül. Marina And The Diamonds még ugyan bájos, pajkos és szexi, utána viszont jön a bulizó fiatalokat gyilkoló Jake Gyllenhaal a The Shoes klipjében, a fekete transzvesztita prosti durva balhéja a Spiritualized videójában, és hát Plan B-nek a tavalyi angliai zavargásokról szóló új videoklipje sem éppen a gyengédség és a szeretet jegyében készült. Ezeken kívül itt van még a magyar We Are Rockstars is, akik viszont csak egyszerűen zenélnek és kész.
Marina And The Diamonds – Primadonna
Hamarosan érkezik Marina Diamandis második nagylemeze Electra Heart címmel, amiről most a nemrég megjelent Primadonna című dal kapott klipet. A szám többek között Diplo produceri közreműködésével készült, és nem lepődnénk meg rajta, ha hamarosan még nálunk is jelentős sláger válna belőle, pláne, mivel a hozzá készült pajkos klip még akár a Viva televízió közönségének is elnyerheti a tetszését. Csak aztán majd valószínűleg jön a meglepődés, amikor a különböző szerepekkel játszadozni szerető énekesnő legközelebb valami tök mással áll elő. Akárhogy is lesz, azt kár lenne tagadni, hogy az ebben a klipben látható miliő rettenetesen jól áll ennek a csajnak, úgyhogy tőlünk akár a folytatás is jöhet.
The Shoes – Time To Dance (18+)
A francia The Shoes elektronikus duó tavalyi számához forgatott legújabb klipjének a számos sikeres mozifilmből ismert Jake Gyllenhaal a főszereplője. A színész egy őrült sorozatgyilkost alakít a nyolc és fél perces kisfilmben, aki valamiért ártatlan, jellemzően bulizó fiatalok közül választja ki áldozatait, akikkel több ízben is vívóruhába öltözve végez. Talán frusztrált, mert nem tud elég jól táncolni a francia elektróra, vagy rohadtul zavarja a stroboszkóp fénye, ez nem derül ki, bár látva a remek alakítást nyújtó Gyllenhaal tekintetét a videóban, talán felesleges is olyan földhözragadt dolgokban gondolkozni, mint indíték. A főleg a színészi játék miatt emlékezetes klipet Daniel Wolfe rendezte, bár az ő munkáját sem érheti túl sok panasz.
Spiritualized – Hey Jane (18+)
Egy könnyen befogadhatónak semmiképp sem nevezhető klippel igyekszik felhívni a figyelmet áprilisban megjelenő legújabb, Sweet Heart Sweet Light című nagylemezére a brit Spiritualized. Egyrészt a videó tíz perc hosszúságú, másrészt durva, erőszakos, többek között szopás és fejlövés is van benne, úgyhogy természetesen korhatáros. Ennek ellenére, vagy inkább éppen ezért a művelet – mármint a beharangozás – jól sikerült, mióta megjelent, néhány nap alatt jó sok helyen és jó sokat beszéltek a zenekarról és a klipről, aminek főszereplője egy fekete transzvesztita prosti, akinek finoman szólva sem hétköznapi élete mellett még a gyereknevelés kihívásaival is meg kell küzdenie. Arra viszont senki se gondoljon, hogy itt valamiféle béna hatásvadászatról van szó a lemezpromo érdekében: az AG Rojas által rendezett film kifejezetten remek, igazán megéri tíz percet rászánni az életünkből, hiszen a vége után még hosszú percekig képes a hatása alatt tartani a nézőt.
Plan B – ill Manors
A 2010-ben kiadott soul-albumához készített összefüggő klipsorozata után (amit épp az iménti The Shoes-videó rendezője, Daniel Wolfe készített) a brit Plan B hamarosan egy filmet jelentet meg ill Manors címmel, ám előtte még itt van az azonos című dalhoz forgatott videoklip Yann Demange rendezésében. Plan B ugye, soul-lemez ide vagy oda, valójában rapper, és hát mint ilyen, társadalmilag persze roppant érzékeny. Az ill Manors ennek megfelelően most a tavalyi Angliai zavargásokról szól, és ez látható a hozzá készített videoklipben is, ami a végére igencsak bedurvul, tökéletesen illeszkedve a szám hangulatához.
We Are Rockstars – The Day Hits The Night
A hazai We Are Rockstars szerzői kiadásban megjelent első lemezéről tavaly novemberben itt mondtuk meg, hogy jól sikerült, a zenekar The Day Hits The Night című vadonatúj klipjéről ezt viszont már nem tudjuk állítani. A négy és fél perces szám klipjében a zenekart látjuk zenélni a budapesti Hard Rock Caféban. Ha ezen kívül feltétlenül mondani kell még valamit a videóról, akkor például olyan rettentő izgalmakat lehet megemlíteni, mint hogy néha vannak közeli képek, időnként pedig még a közönséget is lehet látni. Ennél többet viszont már tényleg képtelenség.