2012.05.29. 09:00 – Lángoló Gitárok

Itt a Meszecsinka első nagylemeze - Exkluzív online premier

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

meszecsinka.jpgA Meszecsinka Fókaszalon néven indult 2008-ban, mint a világzenéből ismert Fókatelep úgynevezett intimebb kistestvére, majd egy idő után saját útját kezdte járni a zenekar. Olyannyira, hogy 2011-ben megnyerte a FolkBeats tehetségkutatót, ami után egyenes út vezetett az első nagylemezhez. Ahhoz a nagylemezhez, ami a napokban jelent meg Magyarországon, és amit most az elejétől a végéig meg lehet hallgatni itt a Lángoló Gitárokon. Aki élőben is kíváncsi lenne a Meszecsinka zenéjére, az május 31-én nézzen el a Kertembe (rossz idő esetén a Téli Kertembe), ott lesz ugyanis a lemezbemutató. Hajtás után tehát ott a lemez.

Oláh Annamária énekesnő a dalokról:

E kertemben

A Vetre léből jött. A bolgár énekesnő barátunkkal csináltuk meg úgy egy másik koncertre a Vetre lét, hogy ő énekelte a bolgár dalt, én meg ezt a magyar népdalt, de megváltoztatva a dallamot úgy, hogy hasonlítson a bolgárhoz. Amikor egyszerre énekeltük, annyira szép volt, hogy különböző volt, de mégis egynek hangzott. Azóta énekelem mind a kettőt, de felvételen külön választottuk őket. Emil szórakozott otthon a sávokkal és az egyik zongorát rakta az ének alá megfordítva. Az elején csak magunknak vettük fel, de később már éreztük, hogy ez egy önálló szám. Egy kis klipet is csináltunk a számra.

Fújja

Nyár volt, én meg otthon feküdtem betegen. Egész nap az ablakot néztem. Nagyon fújt a szél, táncoltak a fák, repkedtek a levelek. Leültem végül a zongorához, és elkezdtem pötyögni, máshoz nemigen volt erőm. Aztán kibukkant belőlem a dal, kicsit máshogy szólt még akkor. Megzenésítettem, amit addig láttam a széllel, és amiket hozzáképzeltem.

Romlott testem

Magyar, spanyol. Mikor még Fóka szalonként léptünk fel először egy fesztiválon. A Fókatelepet hívták, de nem tudott elmenni az egész zenekar. Játszani szerettünk volna, és Emil kitalálta, hogy lépjünk fel csak zongora és ének. Csak 15-20 percet kellett játszani, úgyhogy elővettünk egy-két Fókatelep számot. És akkortájt szólt már ez a dal a fejemben, próbálkoztunk teljes nagy zenekarral, de valahogy nem ment. De ketten jól ment. Azóta is.

Citadella

Magyar spanyol. Imádom a flamencot. Volt két kedvenc flamenco szám, amit rongyosra hallgattam. És szintén egy próba alkalmával, amikor improvizáltunk, kiragadtam az egyik kedvenc dalból egy részletet, és elkezdtem énekelni.

Marra

„Arab". Próbánk volt, az előző felállással. A próba vége felé, elkezdtünk jammelgetni, mindenki játszogatott a hangszerén. Fati elkezdett egy ritmust játszani, Gaba csatlakozott hozzá, és Emil egyből rászállt a gitártémával. Aztán jött a basszus, majd az ének. Játszottuk sokáig. Később megcsináltuk rendes számnak.

Kuku

Finn, magyar. A nagynéném tanította ezt a dalt, mikor óvodás voltam. Emlékszem, hogy sétáltunk kézen fogva Zánkán, ahol él, és énekelte nekem, én meg megtanultam. Mindig bennem maradt ez a dalocska, és egyszer csak már a Meszecsinkával játszottuk.

Un cabrito

Spanyol, arab. A másik kedvenc flamencós számom volt. Bár ez a dal eredetileg egy gyerekdal, én egy flamenco énekesnőtől hallottam először. Megtanultam a dalt, de nem terveztem, hogy megcsináljuk. Valahogy mégis megszületett. Később, mikor Fati bekerült, egy próbán hülyéskedtünk, rappelt én meg énekeltem hozzá. Aztán erre a számra is elkezdett rappelni, és nagyon illett hozzá, és így megmaradt.

Távol

Gitározni szerettem volna egy kicsit, de nem tudok. Megkérdtem Emilt, hogy mutasson pár akkordot. Azokat elkezdtem gyakorolni, de túlságosan fárasztó volt. Emil is elfáradt közben, ezért lefeküdt. Ott ültem mellette és az ölembe vettem a gitárt. Elkezdtem pengetni három húrt, ami pont a kezemre esett. Nem tudom, melyik jött előbb a dallam vagy a szöveg. De elkezdtem mellé énekelni.

Piano

A klipünkhöz készülődtünk. Válogattuk a ruhákat a másnapi forgatáshoz. Jó volt a hangulat, Emil leült a zongorához, es elkezdett zongorázni. Az este aláfestő zenéje volt, jó volt hallgatni, hangulatzene. Később, lefekvéshez készülődve mondta, hogy azt, amit játszott fel szeretné még venni a lemezre, ami addig befejezettnek számított már. Felvettük, nagyon a szívemhez nőtt.

Vetre le

Bolgár. Van egy bolgár énekesnő barátunk. Egyik nyáron eljött vendégszerepelni. Próbánk volt, készültünk a fellépésünkre. Énekelgettünk, és mutatott pár bolgár népdalt, amit két szólamban adtunk elő. Az egyik volt ez a szám, de teljesen más stílusban. Később, mikor már Nevena rég elment, volt egy koncertünk. Ráadás számnak improvizáltunk egyet. És én a Vetre lét kezdtem el énekelni, mert passzolt a hangulathoz, és mert bennem volt.

E kertem

Az „E kertemben" párja. Ott a zongora van visszafele játszva, itt az ének. Kiegészítik egymást. Az egyik elindítja a lemezt, a másik lezárja.


premier folk pop hír exkluzív világzene meszecsinka



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása