2012.09.07. 10:56 – Sajó Dávid

Ne rappelj black metalra - Foreign Beggars-interjú Orifice Vulgatronnal

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

vulgatron.jpgA Foreign Beggars a brit urban music egyik legmeghatározóbb csapata, akik az old school hiphopot mára grime-ra, dubstepre és drum and bassre cserélték. Dolgoztak már együtt Skrillex-szel, a Knife Partyval vagy a Noisiával, és az októberben megjelenő nagylemezüket már deadmau5 kiadójánál jelentetik meg. Az utóbbi időben hazánkba évről-évre visszalátogató együttesből Orifice Vulgatron MC-vel beszélgettünk a szeptember 14-i dürlines fellépésük előtt arról, milyen volt az Arab Emírségekben drum and bass bulikat csinálni, miért nincs már akkora pogózás a bulijaikon és mi a baja a mai glitch-hoppal.

Ha jól tudom épp a stúdióból jössz. Az új lemez utolsó simításait végzitek?
Nem, az már teljesen kész van. Egy Dirtyphonics-remixet kellett leokéznom illetve egy másik dalt, amit Tommy Lee-nek és DJ Aerónak készítünk.

Már sokadjára fogtok fellépni Magyarországon. Van valami különleges emléked az itteni fellépésekről?
Először a Sziget fesztiválon léptünk fel Budapesten, és emlékszem, hogy mászkáltunk a környéken és mindenki elképesztően jó fej volt, nagyon menők ott az emberek, mert tökéletesen tisztában vannak a zenénkkel és nem csak úgy bulizni jönnek valahova, hanem ránk is kíváncsiak.

Az első lemezeitek még klasszikus hiphop alkotások voltak aztán az utóbbi pár évben váltottatok sokkal elektronikusabb vonalra. Várható tőletek a jövőben valami a korábbiakhoz hasonló vagy egyelőre maradnátok a mostani stílusotoknál?
Nem igazán tervezzük, mert mondjuk az Asylum Speakers című lemezünket már mi is inkább old school hiphopként jellemezzük. Egy ideje ezzel a crossover dologgal próbálkozunk inkább, ahol mindenféle elektronikus műfajjal kísérletezünk, de szeretnénk ennél egy még undegroundabb, nu skool rap felé orientálódni.

Ha jól tudom te Dubaiban születtél és sokáig ott is éltél, majd egy rövid metálzenekari pályafutás után a helyi drum and bass színtérben lettél ismert.
Kicsit erős lenne Dubaiban bármiféle zenei színtérről beszélni, pláne úgy, hogy igazából mi páran voltunk a drum and bass szcéna akkoriban. Én és a haverjaim, nekik a haverjaik illetve pár véletlenszerűen odatévedt emberből állt mindössze az Emírségek drum and bass közönsége. Ráadásul az embermennyiség mindig stagnált, hiszen 18 év után mindenki külföldi egyetemre megy, ezért képtelenség lenne ott tartós rajongói bázist kiépíteni bármilyen zenei műfajnak. Ez annak ellenére sem fog változni, hogy ma már az összes magára valamit is adó DJ-producer fellépett már Dubaiban, mint a Chase & Status, Example vagy deadmau5.

Majdnem az összes magyarországi bulitokon ott voltam és többször is tapasztaltam, hogy számos olyan dolgot műveltek a közönséggel, ami inkább a rock- vagy metálzenekarokra jellemző. Azt, amikor kettéválasztjátok a közönséget, aztán egymásnak engeditek őket, nem a korábbi metálos korszakodból vetted?
Imádom a metálkoncertek hangulatát és mindig szerettem volna elszabadítani azokat az energiákat, amik az ilyen bulikon eddig nem voltak jellemzőek. A wall of death-t azt hiszem 2009 környékén kezdtük el csinálni a fellépéseinken, de ma már inkább hanyagoljuk, mert az emberek túlságosan megőrülnek, és tényleg agyon verik egymást.

Jövő hónapban jön az új lemez, ami deadmau5 kiadójánál jelenik meg. Hogyan kerültetek kapcsolatba vele?
Az egészet igazából a Noisiának köszönhetjük. Deadmau5, Skrillex és Tommy Lee is hatalmas rajongói a srácoknak, mi pedig ugye sokat dolgoztunk együtt Nagy-Britanniában. Aztán amikor deadmau5 meghallotta a Contact című számunkat elkezdtük felvenni a kapcsolatot Twitteren, majd egyre több bulin találkoztunk vele és Skrillex-szel is és az egyik ilyen találkozásnál kérdezte, hogy nincs-e kedvünk a mau5trapnél megjelentetni a következő lemezünket.

Mit tudsz elmondani az új albumról?
Október elsején fog megjelenni az album, az új kislemez pedig konkrétan 20 perccel ezelőtt került fel a UKF Youtube-csatornájára, amit a Knife Partyal készítettünk. Aztán lesznek dalok, amit egy fiatal, de nagyon tehetséges sráccal, Kid Kanevillel csináltunk, de Alix Perezzel, Bare Noize-zal és még egy rakás másik producerrel is dolgoztunk együtt rajta.

A nevek alapján úgy tűnik, hogy maradtok a brit urban műfajoknál, mint a dubstep és a drum and bass.
Mindenképpen. Alapvetően hiphopról beszélünk továbbra is, de 140 bpm-en, grime-mal és dubsteppel keverve. Azonban a klasszikus értelemben vett, kőkemény dubstepből mindössze kettő lesz a lemezen.

Érdekes, hogy mintha kerülnétek a glitch-hopot, ami azért elég sok szállal kötődik a hiphophoz.
Én már bőven a leges legelejétől kezdve követem a glitch-hop fejlődését és az őszintét megvallva nagyon nem tetszik ez a mostani, funkys glitch-zene. Én hatalmas J Dilla-fanatikus vagyok és kurvára idegesít az a rengeteg minőségtelen szar, amit ma glitch-hop műfajmegnevezéssel kiadnak. Nekem az egész az ütemekről, a dobalapokról szólt, nem pedig a kibaszott szintetizátor hangokról.

Ez kicsit ellentmond annak, hogy például dolgoztatok együtt a KOAN Sounddal, akiknek van egy pár elég funkys glitch-hop szerzeményük.
Igen, de azok a srácok nagyon rendben vannak, és baráti kapcsolatot ápolunk velük. A probléma még mindig az, hogy egyesek azt hiszik, hogy egy-két keményebb dobbal és wap-wap basszussal már bárkit le lehet nyűgözni.

Van-e olyan zenei műfaj, amire nem tudsz rappelni? Azért kérdezem, mert én is tapasztaltam már élőben számtalanszor, hogy szinte minden zenére tudsz szövegelni.
Szövegelni bármire lehet, de tiszteletben kell tartanod a műfaj hagyományait. A rappelés egy idő után olyan, mint egy plusz hangszer ezért tényleg bármivel összepárosítható, mint a zongora vagy a gitár. Csomó mindenre szeretnék egyszer szöveget írni, de vannak olyan zenék, amelyeket jobb békén hagyni. Ne rappelj mondjuk death vagy black metalra, mert az tiszteletlenség nem csak a műfaj, de a rajongóival szemben is.

Miben fog különbözni a mostani magyarországi fellépésetek a korábbiaktól?
Rengeteg új zene lesz, ez a fő különbség. Kicsit más dinamikával fogjuk váltogatni a dalokat, minden bizonnyal kipróbálunk új kütyüket is illetve lesz pár dolog a közelgő albumról, na meg egy rakás remix.


interjú hiphop rap elektronikus dubstep drum and bass foreign beggars dürlin urban music orifice vulgatron



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása