Megújult a Lángoló!
Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!
Fliegauf Bence nem a zenéje miatt lett híres. Azt ugyan lehetett tudni, hogy a filmrendező készít valamit, de olyan nyugodtan, lassú tempóban született meg a Glowing Wormhole, hogy lényegében a megjelenés is teljes csendben zajlott. Nem is nagyon tudtunk volna róla, ha Fliegauf nem küld egy rendkívül szűkszavú emailt arról, hogy ez lehet érdekes számunkra. Igen, az. Fliegauf zenéje amúgy nem áll távol az eredeti foglalkozásától, sokan rávágnák, hogy ez akár egy filmjének az aláfestése is lehetne. Klasszikus értelemben vett dalok valóban nincsenek a lemezen, a Glowing Wormhole inkább experimentális zajzene, mondhatnánk rá akár dark ambientet is. Olyan, ami mondjuk az UH feszten jól mutatna. Egész jó hallgatnivaló ebben a szürke időben, de főleg éjszaka nagy élmény.
Fliegauf Bence ezt mondta az anyagról:
15 éve tekergetem a filmjeim zeneit, sounddesignját. A Glowing Wormhole című albumot két film között készítettem. Akkor még nem igazán létezett soundorg, sokkal nehezebb volt zörejmintákhoz jutni. Hálaistennek hozzáfértem egy félterrás zörejtárhoz. Ez olyan volt nekem, mint egy hatalmas, kísérteties játszótér. Elképesztő volt az az érzés, hogy egy hangulatot, amit vizuálisan forint milliárdokból lehet csak megjeleníteni, hosszas team munkával, azt itt - a hangok világában - pillanatok alatt megjeleníhettem. Összeraktam mondjuk 12 sávot és máris "megszólalt" egy csillagközi invázió vagy egy őserdei okkult rituálé. Hogy tudtam volna ellenállni ennek? Engem mindig is a repedt csövekben keregetező víz hangja, a küllők pergése, a vonatzakatolás minimál technója fogott meg. Az állatok hangjával is imádok játszani. A Glowing Wormhole-ban vannak bőgőmajmok, rénszarvasok, cettek, flamingók, legyek. Kamaszkoromban sok Einstrürzende Neubautent, Lustmordot hallgattam, később Thomas Köhnert és tárasait - mindig is imádtam az ilyesmit. Tanácstalan vagyok abban, hogy mit kell csinálni egy ilyen anyaggal miután elkészült. Bár régen filmes munkák miatt kapcsolatban voltam a Warp kiadóval, ismerek egy-két zeneszerzőt, meg DJ-t -Berlinben, Londonban, de a promócióról semmit sem tudok. Nem akartam ezt az egészet nagy dobra verni - erre nincs is szükség - annyit szeretnék hogy eljusson ahhoz a maroknyi emberhez, akik érdeklődnek az extrém zenék iránt. Állandó munkatársam Beke Tamás multiinstrumentalista, zörely művész működött még közre. Ő csinálta többek között a Dealert, a Tejútat, a Csak a Szélt és legutóbb a Saul fiát is. A borítót Budai Balázzsal készítettük.