2017.12.11. 15:54 – Lángoló

Itt van Fedora és az ő albuma, dalról dalra

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

fedora_press_2017_03_hires.jpg

Fedora a tavaly év végén megjelent ‘Let Go’ EP után elkészítette ‘Moonshine’ c. albumát, amelyen több producerrel is együtt dolgozott, köztük Dj Titusszal (Carbonfools, Belga) és Chris.Su-val is, aki a közös megjelenések mellett először írt önálló dalokat az énekesnő-mc-nek. Fedorát főleg bass music-dob basszus-bulikban láthatjuk, de egy ideje már saját dalokat is játszik live-act-jében Dj Slow-al és Bécsy Bence gitárossal. A lemezbemutató január 19.-én lesz a Brody Studios-ban. Alább végig lehet hallgatni a lemezt, aminek dalait Fedora kommentálja is egyenként. (Fotó: Kósa Peti; design by Giorgia Fonyódi)

My Song

A dalt Dj Slow-val (Slow Village) készítettük. Slow (Zsigri Bálint) az ország egyik legjobb beat makere, a live act-em dj-je is egyben és a legutóbbi Slow Village-lemezre is készítettünk közös dalt. A My Song egy soulos, hip-hop alapból indult, ami meghatározta a szöveg hangulatát is. Az otthon töltött, magányos napok kusza gondolatait próbálom lefesteni. Mindenkinek jót tesz, ha egy kicsit befelé figyel. Nekem nagyon nagy igényem van rá. Úgy hat rám ez az idő, mint egy meditálással és jógázással eltöltött délután. A dalt először a lemezbemutatómon fogjuk játszani januárban.

Truly Yours

A Truly Yours egy dallamosabb drum and bass zene, egyik kedvencem a lemezről, a szöveg még évekkel ezelőtt született és most érett be a dolog. A dal producere Chris.Su, a nemzetközileg is ismert drum and bass dj és producer. Chris.Su-val már régóta működünk együtt, sok-sok hazai-és külföldi bulit tudunk a hátunk mögött, több közös dalt is készítettünk. Első dalunk, a ‘Guardian Angel’ a legendás angol SUBTITLES kiadó válogatásalbumán debütált. Második közös zenénkben, az ’Illusion of Choice’-ban pedig a londoni Stamina MC is közreműködött. Most jelenik meg a harmadik zenénk, a ‘Without you’, ami már Friction BBC RADIO 1-os műsorában is lement. 

B.A.D.

A dalt Molnár Gáborral készítettem, akit HabooDubz néven ismerhet a DUB zenét kedvelő közönség. Az legutóbbi megjelenésemen (Let Go EP) is dolgoztunk már együtt. Most egy könnyed jungle-reggae dalt készítettünk. Gábor az év nagy részét Mexikóban tölti, ahol albumokat készít és rendszeresen fellép fesztiválokon és klubesteken. Emellett a Dub Phase crew tagja is (az egyetlen hazai dubstep crew saját, épített hangrendszerrel), akárcsak én, egyedüli női mc-ként a csapatban. A produceri munkában én is aktívan részt vettem. A legkönnyedebb és legirónikusabb szöveg az egész albumon, nem véletlenül adtam neki a BAD címet. 

Memories

A dal producere Dj Titusz (Belga, Carbonfools), akivel két dalt írtunk a lemezemre. Egy szomorkásabb dal, komoly szöveggel, aminek a központi témája az önelfogadás. Ritkán próbálom ki magam pop zenében, de Titusz alapjai zseniálisak, ezért érdekes számomra ilyen dalokon is dolgozni. Nagyon jó, ha az embert kimozdítják a komfortzónájából és meg kell próbálnia egy teljesen új dolgot. Titusz ehhez nagyon ért, szeret kísérletezgetni. Az új Belga albumra vokáloztam, mikor Titusz arra kért, hogy irtózatos magasságokban is énekeljem el a refrént. Először megijedtem, aztán megcsináltuk. Vicces feladat volt, bár az operaénekesnői magas hangok kiéneklése utoljára gyerekként fordult elő velem. Komolyzenével kezdtem még kislányként, majd az Operaház egyik gyerekoperájában kaptam főszerepet alig 12 évesen. Azóta a bass music világa szívott magába, de az ilyen stúdiós élmények mindig emlékeztetnek ezekre az időkre. 

SayMyName

Ennek a dalnak is Dj Titusz a producere. Tavasszal írtuk meg a dalt, majd elkészítettem egy videót is hozzá. Nemcsak a képi világában, hanem zeneileg is nagyon más, mint az első videóm (Let Go). Az egy sötét dubstep zene, a nemzetközileg is ismert dubstep dj-vel és producerrel, Matt-U-val közösen írtuk a dalt. A SayMyName-ből készült videóban nagy szerepet kap a női archetípusok bemutatása. Titusz két fia is szerepel a videóban, akik nagy bátorsággal tűrték még azt is, mikor kígyókat kellett fogdosniuk. A forgatásra egy huskyt is szereztünk, Zoya-t, Mészáros Orsi (Manoluma) kutyusát. Orsi ékszerkészítő és a kiegészítőkért is ő felel a videóban. A beltéri jeleneteket a Brody-ban forgattuk, a lemezbemutató koncert is a Brody Studios-ban lesz január 19.-én. A dalból készült egy Chriss Ronson remix is.

Ignorance is Bliss

Ennek a dalnak is Chris.Su a producere. Ez a második dal, ami nem közös zene, hanem kifejezetten a lemezemre írta Krisztián. Az első olyan munkánk volt, amiben nem vokálozom, hanem rappelek. A szöveg elég erős, aktuálpolitikai témákat feszeget, de mégis rendkívül irónikus.  A férfihatalom és a világ vezetőinek méltán kritizálható döntéseibe kap bele. Izgalmas munka volt a dal felvétele, mivel a d’n’b-dubstep bulikon általában többet rappelek, mint énekelek. Eddig nem csináltam ilyen dalt, ezért is akartam, hogy ez rajta legyen a lemezen.

Fedora ft. BigJohn Whitfield - High Nights

A dalt Lank-al készítettük, vele már a Let Go EP-n is volt közös megjelenés. Lank a hazai elektronikus zenei szcéna meghatározó alakja, akivel még egy közös live set-ben is gondolkozunk. A dalhoz felkértem vokalistának a bécsi gospel énekest, BigJohn Whitfield-et, akivel egy nyári fesztiválon találkoztam először. Odajött hozzám a backstage-ben, hogy nagyon szereti a hangomat és jó, hogy végre találkozunk. Nagyon közvetlen beszélgetés sült ki belőle. Később az én ötletem volt, hogy rángassuk ki magunkat a megszokott dalkészítésből és csináljunk egy techno-hoz közelítő közös dalt. Tetszett neki az ötlet, Bécsből a dal kedvéért utazott Budapestre, de másnap már rohant is vissza egy bécsi fellépésére. John-nak saját gospel kórusa is van, ez a stílus áll hozzá a legközelebb, ezért ő is nagyon örült a technós dalnak.

Fedora- Let Go (Lank rmx)

A tavalyi Let Go EP videós dala, az egyik kedvencem a mai napig. Még a londoni RINSE FM és KISS FM is játszotta, ezért úgy gondoltam, hogy szeretnék az első nagylemezemre egy remixet a dalból. A szöveg az elszakadásról, a menekülésről szól. Az életem egy meghatározó pontján írtam a dalt, pontosan abban voltam, amiről énekelek, ezért ez a dal közel áll a szívemhez. Valaminek a lezárását és egy újnak a kezdetét jelenti. A sok remek lehetőség közül Lank mellett döntöttem. Tökéletesen kifordította a dalt és egy könnyed, de mégis melankolikus verziót csinált belőle. Az előző EP-n egyébként már volt egy remix a dalból, az Sirmo munkája.

A poszt megjelenését a Cseh Tamás Program támogatta:

cstp_logo.jpg


dj hiphop hír fedora mc



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása