2018.12.12. 14:57 – Lángoló Gitárok

Megjelent magyarul Johnny Ramone önéletrajza

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

ramone.jpg

Ugyan a Ramones évtizedek óta feloszlott, és az eredeti felállásból senki sincs már az élők sorában, működésük ideje alatt a rockzene legendás csapatai közé tartoztak, és ha csak belegondolunk, mennyi zenekarra voltak hatással, már az alapján simán az év egyik legérdekesebb rockzenei témájú kiadványának ígérkezik a gitáros Johnny Ramone Commando című önéletrajza, ami néhány napja jelent meg a Konkrét Könyvek gondozásában. A könyvet maga a gitáros írta, az ilyenkor megszokott társíró nélkül, az előszót pedig a zenekar első dobosa, Tommy Ramone, azaz Erdélyi Tamás fogalmazta, szóval valószínűleg ennél autentikusabb kötet nem nagyon jelenhet meg a zenekarral kapcsolatban. A magyar változat a seregnyi hasonló témájú könyvet jegyző, legutóbb Al Jourgensen önéletrajzát fordító Dudich Ákos munkája. A könyv elérhető a Popshopon, a folytatásban pedig bele is olvashatsz egy rövid ízelítő erejéig. 

Az együttest Dee Deevel indítottuk el. A Forest Hills-i pecómban próbáltunk. Mindketten gitáron játszottunk, és az volt a terv, hogy Richie-t megtanítjuk basszusozni, Joey lesz a dobos, és Dee Dee fog énekelni. Azonban pár napon belül kiderült, hogy Richie nem tud felnőni a feladathoz. Nélkülözött minden ritmusérzéket, és képtelen volt tartani az ütemet. Én is borzalmasan játszottam, de legalább napról napra fejlődtem. Végül arra jutottam, hogy a legjobb, ha én leszek az egyedüli gitáros a zenekarban, Richie-től megszabadulunk, Dee Dee pedig átáll basszusgitárra. És trió leszünk.

Január 27-én, vasárnap, négy nappal az után, hogy megvettem a gitáromat, elmentünk próbálni a Performance stúdióba, amely a 20. utca 23. szám alatt volt a Broadway és a Park Avenue South között. Itt gyakorolt a New York Dolls és a Blondie is. A helyet Tommy és egy barátja, Monte Melnick kupálták ki, és ők is üzemeltették. Elintézték, hogy a tulajdonosok hagyjanak minket ingyen próbálni. Monte egyre többet segített, és végül ő lett a roadunk. Még nem voltak dalaink, és mások számait sem tudtam eljátszani. Saját szerzeményekre volt szükség, vagy kellett valaki, aki megmutatja, hogyan kell eljátszani valami egyszerű slágert. Iszonyúan türelmetlen voltam, azt akartam, hogy minél előbb kinőjük magunkat. Otthon is gyakoroltam.

Hamarosan formát öltött két dal, melyeket Dee Dee, Joey és én raktunk össze a nappalimban. Az I Don’t Wanna Get Involved with You címűt sose rögzítettük, az I Don’t Wanna Walk Around with You ellenben felkerült az első albumunkra. Megállás nélkül játszottuk őket, újra és újra. Apropó, mindkettőben több van, mint három akkord. A kritikusok már egészen korán ránk aggatták a „háromakkordos” jelzőt, mert nem tudtak máshogyan a földbe döngölni minket. Márpedig a Ramones-számok többsége több mint három akkordból áll.

Hamar kiderült, hogy Dee Dee nem tud egyszerre basszusozni és énekelni. És Joey se működött – konkrétan rossz volt. Sőt, próbáról próbára egyre szarabbul dobolt. Gyorsan megtapasztaltuk a határainkat. Újabb változtatásra volt szükség.

Aki pedig kétségbe vonná azt, amit a bevezetőben írtunk, hallgassa meg a Beatrice Üss a kölökre című dalának eredeti változatát! 


könyv punk rock ramones hír önéletrajz dudich ákos



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása