2020.04.21. 10:00 – Lángoló Gitárok

Beyond The Evanescence - Itt az Ygfan új dala és videója

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

91295733_510824342930217_2385051994382401536_n.jpg

Az egyszerűbben post black / doom metalként aposztrofálható, de rengeteg stílusból merítő Ygfan zenei értelemben hazánk legjobban titkolt kincsei közé tartozik. A zenekar Beyond The Evanescence címmel hozott ki most új dalt, ami egy kétszámos split CD-n jelenik meg, melynek másik résztvevője a Svoid. A szerzeményt egy minden értelemben embert próbáló időszak ihlette, a hozzá készült videó pedig megható képi illusztrációja a szövegnek. Premier a folytatásban! 

Az Ygfan énekes-gitárosa, Bálint Zsolt a következőket mondta a most debütáló dalról: 

A dal alapötlete lényegében egy próba előtt született meg. Csak gitározgattam, aztán kicsusszant ez az 5/4-es téma. Át is küldtem egy felvételt S-nek a Svoidból, hogy kezdjen vele valamit, ha akar, mert közelebbinek éreztem az ő dolgaihoz, mint az Ygfanéhoz. Aztán elhalt a dolog, nem is erőltettem nagyon, de a felvétel megmaradt. Később újra meghallgattam, elkezdtem játszogatni és lényegében pár perc alatt meg is lett a refrén, meg a bridge. A többiek eleinte kicsit nehezebben hangolódtak rá, mert tényleg atipikus Ygfan, szerkezetében is sokkal egyszerűbb, de ahogy ráéreztek, szerintem sikerült a saját arcunkra formálni azt.

A szövege meg valahogy adta magát… Egy elég durva időszakon voltam túl, van egy betegségem, ami majdnem elvitt az előző nyáron. Érdekes volt, hogy lényegében mindent el tudtam engedni, de a fiaimról nem tudtam, nem akartam lemondani… Talán ez az érzés volt az, ami segített visszajönni. Elég furcsa vízióim voltak, talán a vérveszteségtől, és talán ennek is köszönhető, hogy amikor már túl voltam a nehezén, de még bent feküdtem a kórházban, valami teljesen érthetetlen depressziószerűség kerített hatalmába, amivel nem is tudtam mit kezdeni napokig, de nyoma sem volt életörömnek, csak azt éreztem, hogy nem akarom újra a nyakamba venni az igát… Borzasztó frusztráló volt, hogy az agyam közben folyamatosan azt mondogatta, hogy „Hé, neked most hálásnak kellene lenned!”… Elég hosszú folyamat volt a felépülésem testileg és lelkileg is, és talán ennek egyik lépése volt a szöveg megszületése.

A megfilmesítéssel egyből Lacit (Kispál László) kerestük meg a Boru-ból, akivel egy ideje már baráti kapcsolatot ápoltunk, és az általa készített videók is egyértelművé tették, hogy vele kell dolgoznunk. Nem is okozott csalódást, roppant kreatívan állt az egész folyamathoz!

Kispál László így beszélt a videó elkészüléséről: 

Még tavaly decemberben keresett meg Zsolti, hogy lenne-e kedvem agyalni egy új klipjükön. Át is küldte a zenét, én meg persze azonnal igent mondtam, mert bírom a srácokat. Volt egy tök jó két napos koncertkörút is velük együtt, plusz izgalmasnak is gondoltam a feladatot, mert hát az Ygfan önmagában egy baromi izgalmas banda. Aztán Zsolti nagy vonalakban mesélt a betegségéről, az ott átélt érzelmeiről, illetve megkaptam a dalszöveget is magyarul. Volt egy első koncepció a fejemben, de azt még akkor elvetettem, mielőtt nekik elmeséltem volna, mert rájöttem, hogy 2 hónapja láttam ezt egy klipben! Aztán igazából második nekifutásra jött az ötlet, hogy lehetne az egész dalban a fő szimbólum egy házikó, ami romos, lakatlan, de a szám végére megtöltődik élettel.

A házikó konkrétan egy babaház lett, aztán már a srácok részéről jött az ötlet, hogy akkor lehetnének gyerekek, akik széppé, élettel telivé varázsolják, hisz a szövegben Zsolti is a fiairól énekel. Aztán szépen csiszolódott még az ötlet, kerestünk egy használt babaházat berendezéssel, és letoltuk eddigi forgatásaim közül az egyik legfárasztóbb 5 órát . Ezek a gyerekek egy percre se állnak le! Félelmetes  Egyébként imádtam az egész napot, nagyon kedvesek voltak a fiúk, és viszonylag zökkenőmentesen, sok-sok impróval és imádkozással hogy, „ez majd remélem jól néz ki, mert csak egyszer tudjuk felvenni” után, most láthatjátok a végeredményt.”

Zsolt így folytatta: 

Nekem magától értetődő volt, s az előbb leírtakból talán másoknak sem lesz meglepő, hogy úgy gondoltuk, ez a dal tökéletes lenne egy Svoiddal közös split lemez megszületéséhez. Szerencsére S kapva-kapott a lehetőségen és ők is leszállítottak egy dalt, valamint a felvételeknél is közreműködött és vokálozott is az anyagon. A közeljövőben tervben van, hogy az ő daluk is megfilmesítésre kerül, szóval érdemes lesz majd figyelemmel kísérni a megfelelő oldalalkat. A split megjelenésére a április 21-én kerül sor a klip premierjével egy időben. A kiadással kapcsolatos megkeresésünkre Attila barátunk (Fekete Terror prod.) kapásból rábólintott és teljes mellszélességgel támogatta az anyag megjelenését kazettán. Aki csak felszínesen ismeri az ő zenei ízlését, az talán meglepődik, aki meg ismeri a kiadója katalógusát, az biztosan. Igazi, rendhagyó kiadványt sikerül a világra szabadítanunk, amelyre mindannyian nagyon büszkék vagyunk! 

Nincs más hátra, jöjjön a klip! 

További információk az Ygfan Facebookján és Bandcamp-oldalán


premier magyar rock videó magyarország hír black post metal doom új dal ygfan



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása