2020.07.13. 11:52 – Lángoló

Deleted Pictures - Itt a Hippikiller új nagylemeze

Lángoló Premier

Megújult a Lángoló!

Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!

hippikiller_deleted_pictures_foto_nagyilles_szilard.jpg

Három év után ismét angol nyelvű lemezt jelentetett meg a Hippikiller, az újságíró-szerkesztőként és Majdnem Híres Rocksuli-társalapítóként is ismert Bihari Balázs szólóprojekt-zenekara, amely eredetileg tavaszi szólóturnéja idején adta volna ki albumát márciusban egy videóval megspékelve, de az ismert járványügyi okok miatt mindez elmaradt és eltolódott. A köztes időszakot beárnyékolta BB kollégája, egyik állandó szerzőtársa, Najmányi László nemrég bekövetkezett halála, aki két dalszöveget írt a Deleted Pictures albumra, ami alább egy az egyben meghallgatható, BB pedig kommentálja is a dalokat. (Fotó: Nagyillés Szilárd)

Forgotten Man (tribute to Sir David O'Clock)

Az utóbbi napok mind Najmányi Laci és halála körül forogtak: eleve szürreális volt, hogy szinte minden online médium egy tizennyolc éve nem létező magazin Facebook-oldalára, a Wantedra hivatkozott forrásként, majd amióta elkészítettük a róla szóló Wanted podcast emlékműsort, a készítőkkel - Németh Robival, Uj Péterrel és Vályi Gáborral - gyakorlatilag 24 órás Wanted értekezleten vagyunk cseten. Utoljára egy-másfél hónapja beszéltem Lacival telefonon, jó hosszasan, hiszen kábé két-három éve nem találkoztunk. Már nagyon nem volt jól. Feküdt és hangja alapján valószínűleg nyugtató lehetett benne. A Forgotten Man és a lemez végén található God Has Left and Satan's Too kapcsán hívtam, hogy lejelentsük a dalokat. Korábban mindig volt valami megjegyzése a kiejtésemmel kapcsolatban, annak ellenére, hogy ha valaki, akkor ő csodálatos hunglish akcentussal beszélt, viszont engem soha nem kímélt. Én meg hagytam. Igaza is van. Volt. De ez most már így marad. Meg is lepődtem, hogy a baszogatás ezen része most kimaradt, persze azért megjegyezte, hogy szerinte hátul van az ének. Magát a szöveget még 1988-ban írta New York-i évei alatt Sir David O'Clock alteregója alatt és létezik egy saját dalverziója. Én viszont teljesen új zenei alapot készítettem. A felvétel még 2019 őszén indult, ekkor kértem meg Csányi Ritát, hogy közreműködjön, míg a dobokhoz, mint mindig, Gerdesits Faszi ült. Ritával először dolgoztunk, remélem, nem utoljára, Ferkauval milliomodszorra. Nagyon köszönöm nekik.

Neon Knights

Mantraként szoktam ismételgetni, hány felvétellel dolgozom egyszerre, és hogy mindig a töredékével rukkolok elő: a Neon Knights sem mostanában került a folderembe. Még 2014 nyarán kezdtem el foglalkozni ezzel a Black Sabbath-számmal, amely a legelső általam birtokolt Sabbath-lemez, a Heaven and Hell nyitó dala és bármennyit foglalkoztam a zenekar munkásságával, mindig ehhez az albumhoz kanyarodom vissza. Bocs, Ozzy. Nálam általában rengeteget változik egy dal a kezdeti fázistól a végeredményig: a Neon Knights esetében az alapötlet minimálisan változott. Valami ilyesmit akartam, a dal hagyta magát és azzá is alakult.

The Needle of the Scale

A Forgotten Man és a Neon Knights utáni kontraszt. Mindig is nagyon szerettem Bodrogi Andris dalait, az ő zenei világa és ízlése nagyon közel áll hozzám, mindezen túl jó barátok is vagyunk. A The Needle of the Scale még előző lemezének számomra egyik kulcsfelvétele: már akkor elkértem a dal sávjait, hogy remixeljem. Aztán el is felejtettem, így megy ez. 2019 őszén viszont valamiért rátaláltam és mégsem remixeltem, hanem egy-két hét alatt átformáltam azzá, amit én hallottam bele a dalba. Egy nyolcvanas évek ABC-Spandau Ballet-világú felvételt, ahogy Móricka elképzeli a Lövölde téren.

Wasteland (BB's Trap World Remix)

A lemez szerkesztése során úgy érzetem, dramaturgiailag ismét indokolt elővenni ezt a dalt, amely gyakorlatilag ugyanolyan, amilyen előzőleg volt, csak mostani hangszerelésben. Szóval olyan, de még olyanabb.

Deleted Pictures

Ez a felvétel egy BB - Priger Zsolti add-tovább-szamár-a-végállomás jelenlegi állása. Úgy kezdődött, hogy Zsolti számára készítettem egy feldolgozást a Crossroads című dalból Anima & Animus című lemezükhöz, amely aztán átdolgozássá fejlődött, ugyanis a közepébe beletettem egy majdnem egyperces önálló  zenei részt. Nemrég pedig úgy gondoltam, hogy ebből simán lehet önálló felvétel, így született a Deleted Pictures. Most Zsolton a sor, hogy ő vegyen ki egy részt a dalból és továbbírja.


God Has Left and Satan's Too (tribute to Sir David O'Clock no.2.)

A másik Najmányi-szöveg. Ha esetleg bekerül a Retro Rádióba mint egy eleddig ismeretlen Jimmy Somerville-felvétel, a küldetés sikeres volt.


premier hippikiller



Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása