Megújult a Lángoló!
Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!
Miután nagyon úgy tűnik, hogy még nem lehet nagyobb koncertrekre menni a közeljövőben, a Spotify is elgondolkozott, hogyan tudnának segíteni abban, hogy a közönség és a zenekarok legalább virtuálisan egymásra találjanak, és hogyan tehetnek szert némi plusz bevételre a zenészek.
A legújabb fejlesztésükkel virutuális koncertekre lehetne jegyet váltani. Eddig is jelzett a Spotify ha egy olyan előadó koncertezett a közelben, akinek a zenéjét a felhasználó hallgatta. Most ezen úgy csavarnának, hogy a közelgő virtuális koncerteket jeleznék. A fejlesztésről az első képeket a megbízható szivárogtatónak számító Jane Manchun Wong tette közzé.
Spotify is working on Virtual Events
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) August 25, 2020
The virtual event shown here is actually 2020 iHeartRadio Music Festival pic.twitter.com/I6BJDqeAnc
A képen az látszik, hogy a BTS nevű K-pop zenekar profilján megjelenik majd egy figyelmeztetés arról, hogy virtuális eseményre lehet tőlük számítani a közeljövőben. A figyelmeztetésre kattintva lehet megtudni, hogy az iHeart Radio virtuális fesztiváljáról van szó, ahol szeptember 19-én fellép a BTS, és linken el lehet érni az oldalt, ahol jegyet lehet rá váltani.
Valószínűleg nem kellett nagy fejlesztésbe fognia a Spotify-nak, hiszen az élő koncertes ajánlások már eddig is jól működtek, ahogyan a Ticketmaster, a Songkick vagy az Eventbrite eddg is a partnereik között szerepelt. Ha a zenekarok ugyanott árulnak jegyeket a virtuális koncertjeikre, ahol eddig a fizikai koncertjeikre is meg lehetett venni, akkor túl nagy újítást nem kellett lefejleszteni a Spotify-nak.
A zenekarok, jegyirodák és koncerthelyszínek kénytelenek újabb megoldásokat találni arra, hogyan tudnak fennmaradni annak ellenére is, hogy a legtöbb országban beveztett korlátozások miatt a zeneipar válságba került. A Spotify továbbra sem árul közvetlenül jegyeket eseményekre, csak összeköti a rajongókat és a koncertszervezőket azzal, hogy értesíti őket egy közelgő eseményről. Ezt a funkciót egyébként még 2015-ben vezették be.
Egyelőre nem tudni, hogy ez egy áthidaló megoldás lesz, amíg újra beindulnak a koncertek, vagy a Spotify hisz abban, hogy az élő turnék mellett egyre több zenekar tart majd virtuális eseményeket is, ahol olyanok is ott lehetnek, akik a világ másik végén élnek. Talán a kényszer szülte virtuális események maradnak, és zenekarok egy új bevételi forrásává növik ki magukat. A terv egyébként nem feltétlenül elvetendő, hiszen nyilvánvalóan nem pótol semmit egy élő koncert, ugynakkor ha egy turnét virtuálisan is lehet követni, egyszeri koncerteket nem ócska minőségű Youtube-videókon lehet újranézni, hanem jegyet lehet venni a közvetítésre, az extra bevételt jelenthet a zenekaroknak.
Fotó: Tomáš Malík / Unsplash