Megújult a Lángoló!
Olvasd cikkeinket az új oldalunkon, ahol az eddigieknél jóval több tartalom vár!
Panther címmel jelenik meg augusztus 29-én a Pain Of Salvation soron következő albuma. A progmetál zenekar valójában egy Daniel Gildenlöw szólóprojekt, amibe hiába tűnt úgy az előző lemeznél, hogy egy másik dalszerző (Ragnar Zolberg) is belekontárkodhat, a modell nem működött (mondjuk úgy, hogy két nagy ego összeütközött), így Zolberg lábára viszonylag gyorsan útilaput kötöttek. Amúgy az In The Passing Light Of Day egy kifejezetten egységes hangulatú és jó lemez volt, kiemelkedő dalokkal. De Gildenlöwre sosem volt jellemző, hogy egy koncepciónál megállapodna, így a Panther első dalai alapján gyökeresen mást csinált, mint legutóbb.
A billentyűs hangszerek erősen előtérbe kerültek, a gitár, a dob és a basszusgitár valami furcsa egységes és feszes hangképben szólnak ez alatt. A gitár az utóbb háromból a leghátrább került hangszer. Elsőre kicsit széttartónak tűnik az egész, de mégis összeáll, ami nyilván Gildenlöw multiinstrumentalista zsenijének köszönhető. Mindkét kihozott dal kiváló, és azt mutatja, hogy párszor fel fogjuk vonni a szemöldökünket a teljes lemez hallatán. Az Accelerator alap szinti témája például csak később kezd el igazán működni, amikor ráúszik a refrén, de akkor nagyon. A Restless Boy pedig egy elektro kísérlet, aminek egységét kissé megtöri a zúzás, de ezt már megszokhattuk a Pain Of Salvation-daloknál. Alább hallgathatók.